Fergus Kennedy: Με το Canon Log, δεν υπάρχουν όρια
Αφού χρησιμοποίησε την Canon EOS 5D Mark IV για τη δημιουργία μιας τηλεοπτικής διαφήμισης, ο κινηματογραφιστής Fergus Kennedy αποφάσισε να δοκιμάσει τα δημιουργικά όρια της μηχανής. Ο Fergus ήταν αρχικά θαλάσσιος βιολόγος και εξακολουθεί να δημιουργεί ταινίες με θέμα τη φύση. Ωστόσο, ασχολείται ολοένα και περισσότερο με τη φωτογράφιση και τη βιντεοσκόπηση για διάφορους πελάτες στους κλάδους της τηλεόρασης και της διαφήμισης, και έχει επικεντρωθεί κυρίως στη χρήση drone για την καταγραφή εντυπωσιακών εναέριων λήψεων.
Το νέο έργο του Fergus ήταν προσωπικό, γεγονός που του έδωσε την ελευθερία να αναπτύξει τις δικές του ιδέες. Μαζί με τον αδερφό του, Nick, που ήταν ο χειριστής της μηχανής, ήθελε να δοκιμάσει τις δυνατότητές της και να διαπιστώσει τι μπορούσε να πετύχει. Ο Fergus συνειδητοποίησε ότι η αναβάθμιση της EOS 5D Mark IV για την υποστήριξη του Canon Log θα είχε σημαντικά πλεονεκτήματα σε ορισμένες δύσκολες συνθήκες κατά τη λήψη με drone. Το Canon Log προσφέρει καλύτερη εκμετάλλευση του δυναμικού εύρους του αισθητήρα, χαρακτηριστικό που μπορεί να αξιοποιηθεί κατά τη χρωματική διόρθωση στο στάδιο της επεξεργασίας για την επίτευξη ενός συγκεκριμένου στυλ και για τον συνδυασμό υλικού από διαφορετικές μηχανές. Πρόκειται για μια πολύ ισχυρή δυνατότητα, που αποτελεί πλέον κανόνα για τους επαγγελματίες κινηματογραφιστές. Η προσθήκη του στην EOS 5D Mark IV καθιστά τη μηχανή ένα σοβαρό εργαλείο ψηφιακής κινηματογράφησης.
"Στο παρελθόν είχα χρησιμοποιήσει την Canon XC10 για μερικές λήψεις με drone σε 4K", εξηγεί ο Fergus. "Ήταν πολύ καλή, μια ωραία και ελαφριά μηχανή. Ωστόσο, η EOS 5D Mark IV τραβάει επίσης φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης και είναι συμβατή με την εξαιρετική και εκτενή σειρά φακών EF, προσφέροντας μεγαλύτερη γκάμα χρήσεων. Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα βίντεο με σπορ γρήγορης δράσης και εναλλαγή ταιριαστών πλάνων, γεγονός που σήμαινε ότι χρειαζόμασταν πολύ υψηλή ποιότητα και ευελιξία για τις χρωματικές διορθώσεις στο στάδιο της επεξεργασίας. Με το Canon Log, η EOS 5D Mark IV μπόρεσε να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις μας."
"Η EOS 5D Mark IV είναι πολύ ικανή ως βιντεοκάμερα, καθώς προσφέρει ανάλυση 4K και τώρα, μέσω μιας υπηρεσίας αναβάθμισης firmware, Canon Log Gamma"
"Η EOS 5D Mark IV είναι πολύ ικανή ως βιντεοκάμερα, καθώς προσφέρει ανάλυση 4K και τώρα, μέσω μιας υπηρεσίας αναβάθμισης firmware, Canon Log Gamma", προσθέτει ο Fergus. "Θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε την C300 Mark II – έχει κατάλληλο μέγεθος για τα drone μας. Ωστόσο, η EOS 5D Mark IV είναι πιο ελαφριά, έτσι οι χρόνοι πτήσης ήταν μεγαλύτεροι."
Αντιμετώπιση των εμποδίων
Σε αυτό το έργο, ο Fergus αντιμετώπισε αρκετές προκλήσεις. Αρχικά, ο συνδυασμός λήψεων από διαφορετικές δραστηριότητες σε ποικίλες τοποθεσίες θα παρουσίαζε προβλήματα. Η διαδικασία θα ήταν εξ αρχής αρκετά δύσκολη εξαιτίας της γρήγορης δράσης, αλλά θα γινόταν ακόμα δυσκολότερη με το drone να πετά μέσα σε ένα πυκνό δάσος.
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις παρουσιάστηκε κατά την κινηματογράφηση ενός kite surfer σε δράση. "Ήταν στη διάρκεια της πέμπτης πτήσης", εξηγεί ο Fergus. "Το drone πετούσε πάνω από τη θάλασσα σε ύψος περίπου 5m και σε απόσταση γύρω στα 200m, όταν η ισχύς του μειώθηκε, αλλά δεν χάθηκε εντελώς. Δεν αποκρινόταν στις εντολές ανόδου και βυθίστηκε αργά στο νερό, όπου και χάθηκε για πάντα." Ο Fergus πιστεύει ότι ένα από τα στοιχεία της κύριας μπαταρίας πτήσης παρουσίασε βλάβη. Ευτυχώς, μπόρεσαν να συνεχίσουν τις λήψεις αργότερα χάρη στην αποζημίωση από την ασφάλεια. "Το νέο drone έχει έξι μπαταρίες αντί για μία", αναφέρει ο Fergus. "Οπότε, αν χαλάσει μία, δεν θα πέσει!"
"Σε αυτήν τη λήψη χρειάστηκε προσεκτικός συντονισμός των δραστηριοτήτων τριών ατόμων – του πιλότου του drone, του χειριστή της μηχανής και του αθλητή που βιντεοσκοπούσαμε", συνεχίζει ο Fergus. "Ο συγχρονισμός και των τριών ατόμων αποδείχτηκε δύσκολος και καταλήξαμε να τραβάμε κάθε σκηνή περίπου 20 φορές για να καταγράψουμε τέλεια τη δράση." Η αξιοπιστία και η ευελιξία της EOS 5D Mark IV αποδείχθηκαν πολύτιμες, καθώς έδωσαν στον Fergus και στην ομάδα του τη σιγουριά ότι η μηχανή θα αποτύπωνε υπέροχα κάθε λήψη που θα επιχειρούσαν.
"Οι συνθήκες φωτισμού έθεταν πολλά δυνητικά προβλήματα", προσθέτει ο Fergus. "Στο δάσος υπήρχαν σημεία με βαθιές σκιές αλλά και πολύ έντονο φως. Στις λήψεις πάνω από την ξηρά, αν θέλεις ο ουρανός να αποτυπωθεί αρκετά φωτεινός, το έδαφος θα δείχνει σκοτεινό· οπότε πρέπει να δώσεις προτεραιότητα στους σκοτεινούς τόνους χωρίς να 'κάψεις' τις φωτεινές περιοχές. Στις λήψεις πάνω από τη θάλασσα, υπάρχουν πολλά σημεία με έντονο ανακλώμενο φως. Όλα αυτά έχουν αρκετές επιπτώσεις στο δυναμικό εύρος, το εύρος έκθεσης και τον κωδικοποιητή της κάμερας, επειδή μια συγκεκριμένη έκθεση μπορεί να έχει καλά αποτελέσματα στις φωτεινές περιοχές αλλά όχι στις σκοτεινές, και το αντίστροφο. Κατά τη λήψη στατικών εικόνων, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη μορφή RAW για να αντιμετωπίσεις αυτά τα προβλήματα. Στη λήψη βίντεο, ωστόσο, χρειάζεσαι όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος έκθεσης για ελκυστικά αποτελέσματα στην τελική επεξεργασία. Αυτός είναι και ο λόγος που η χρήση του Canon Log στην EOS 5D Mark IV είναι τόσο ευεργετική, επειδή προσφέρει το απαιτούμενο εύρος έκθεσης."
Επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος
Η EOS 5D Mark IV που τοποθέτησαν στο drone ο Fergus και ο Nick ήταν εξοπλισμένη με έναν φακό, τον Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, που κάλυπτε όλες τις ανάγκες τους. "Τραβήξαμε βίντεο 4K στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο και με κλείστρο 1/50", προσθέτει ο Fergus. "Χρησιμοποιήσαμε διάφορες τιμές διαφράγματος, ανάλογα με το συνολικό επίπεδο φωτισμού, αν και προσθέσαμε επίσης φίλτρο ND στον φακό όταν το φως ήταν πολύ έντονο."
"Χρησιμοποιήσαμε ταχύτητα ISO 400 τις περισσότερες φορές, εκτός από τις περιπτώσεις με μειωμένο φωτισμό, όπου φτάσαμε έως και τα 3.200 ISO", εξηγεί ο Fergus. "Το Canon Log προσφέρει το καλύτερο δυνατό εύρος έκθεσης στην τιμή ISO 400, που φτάνει τα 12 στοπ. Ωστόσο, ένα χαρακτηριστικό που διευκολύνει ακόμα περισσότερο τη χρήση του Canon Log είναι η δυνατότητα ενεργοποίησης της προεπισκόπησης Υποβοήθησης προβολής, που μας δίνει μια ιδέα του πώς θα δείχνει το υλικό μετά τη χρωματική διόρθωση. Μπορέσαμε επίσης να περάσουμε αυτήν την εικόνα μέσω της εξόδου HDMI της μηχανής στο gimbal και να την μεταφέρουμε ασύρματα στα μόνιτορ στο έδαφος με ανάλυση 1080p. Κατά την παρακολούθηση λήψεων με εγγενή ρύθμιση Canon Log Gamma είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις αν καταστρέφεις τους σκοτεινούς τόνους ή 'καις' τους φωτεινούς, οπότε η Υποβοήθηση προβολής είναι εξαιρετικά χρήσιμη για την αποφυγή αυτού του προβλήματος, ακόμα κι αν η τελική διόρθωση που θα χρησιμοποιήσεις είναι διαφορετική."
"...Η EOS 5D Mark IV μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς πρόβλημα ως βοηθητική κάμερα κατά την εργασία με μηχανές EOS Cinema της Canon."
Ο αρχικός λόγος για τον οποίο ο Fergus αγόρασε την EOS 5D Mark IV ήταν η αυξημένη ανάλυση βίντεο, αλλά η έλευση του Canon Log έχει προσθέσει πλέον και άλλους. "Οι πελάτες ζητούν ολοένα και περισσότερο ανάλυση 4K," εξηγεί. "Έχεις επίσης πρόσθετο περιθώριο για κοπή του υλικού κατά την τελική επεξεργασία. Με το Canon Log, έχεις ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις παρόμοιους πίνακες LUT με τις C100 και C300. Αυτοί οι πίνακες LUT εφαρμόζουν προκαθορισμένες διορθώσεις στο υλικό όταν θέλεις να συνδυάσεις λήψεις από πολλές κάμερες. Μάλιστα, δοκιμάσαμε να χρησιμοποιήσουμε ίδιους πίνακες LUT με την C300 και το ταίριασμα του υλικού ήταν πολύ καλό. Η EOS 5D Mark IV μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς πρόβλημα ως βοηθητική κάμερα κατά την εργασία με μηχανές EOS Cinema της Canon."
Με αυτήν τη λήψη, ο Fergus μετέτρεψε το εγγενές υλικό M-JPEG που τράβηξε στα 4K με την EOS 5D Mark IV στη μορφή ProRes πριν από την εισαγωγή του στο λογισμικό επεξεργασίας Adobe Premiere Pro, για ομαλότερη αναπαραγωγή. Το εγγενές αρχείο 4K καταγράφεται με πολύ καλό ρυθμό δεδομένων, 500Mbit/δευτ. Με τη μορφή ProRes αυτό μειώνεται, διευκολύνοντας τον χειρισμό του από το υλικό και το λογισμικό επεξεργασίας. "Δεν υπάρχουν πραγματικές απώλειες κατά τη μετατροπή σε μια υψηλής ποιότητας έκδοση του ProRes, επειδή το αρχικό υλικό είναι πάρα πολύ καλό", δηλώνει ενθουσιασμένος ο Fergus.
"Χρησιμοποιήσαμε τα εργαλεία διόρθωσης Lumetri στο Premiere Pro. Εξαιτίας των ακραία διαφορετικών συνθηκών φωτισμού, η διόρθωση κάθε λήψης έγινε ξεχωριστά, χρησιμοποιώντας έναν πίνακα LUT μεγάλου δυναμικού εύρους ως σημείο εκκίνησης. Έπειτα, κάναμε λεπτές διορθώσεις στις καμπύλες, στους σκοτεινούς και φωτεινούς τόνους, στα λευκά και στον κορεσμό. Η εργασία με το υλικό δεν ήταν εξαιρετικά χρονοβόρα ή απαιτητική. Δεν είχαμε την αίσθηση ότι έπρεπε να ανακτήσουμε οποιεσδήποτε απώλειες και δεν αναζητούσαμε ένα έντονα στυλιζαρισμένο αποτέλεσμα. Το υλικό ήταν πιο ρεαλιστικό και επικεντρωθήκαμε στην ανάδειξη των καλύτερων στοιχείων σε κάθε λήψη."
Μακρόχρονη και ωφέλιμη σχέση
Ο Fergus σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει εντατικά τις αυξημένες δυνατότητες της EOS 5D Mark IV σε μελλοντικά έργα. "Είναι το βασικό μου εργαλείο – χρησιμοποιώ τη μηχανή καθημερινά για στατικές εικόνες και τώρα πλέον σε drone για φωτογραφίες και βίντεο. Έχω αποκτήσει πολλά σώματα EOS 5D, ξεκινώντας από το πρώτο μοντέλο, και έχουν αποδειχτεί απόλυτα αξιόπιστα, καθώς με συνοδεύουν στα ταξίδια μου σε όλο τον κόσμο. Αυτήν την εβδομάδα θα αγοράσω μια υποβρύχια θήκη, ώστε να χρησιμοποιήσω την Mark IV στις καταδύσεις μου στην Ινδονησία αργότερα φέτος. Με τις αντιθέσεις ανάμεσα στο φως και τις σκιές στις υποβρύχιες λήψεις, το Canon Log θα αποδειχτεί πολύτιμο."
FLOW του Fergus Kennedy
Σχετικό περιεχόμενο
Προϊόν
Dual Pixel RAW
Μάθετε πώς να χρησιμοποιείτε τη μορφή Dual Pixel RAW για μικρορρυθμίσεις, μετατόπιση bokeh και μείωση εμφάνισης ειδώλων.
Ιστορία
Το Canon Log στην πράξη
Ανακαλύψτε πώς ο Fergus Kennedy χρησιμοποίησε το Canon Log στην 5D Mark IV για λήψεις με drone.