Κορυφαίες συμβουλές για μοναδικές φωτογραφίες και βίντεο σκηνών δρόμου

Τις τελευταίες δεκαετίες, η φωτογραφία δρόμου έχει εξελιχθεί και εμπεριέχει πλέον περισσότερο πειραματισμό, αντλώντας έμπνευση από άλλα είδη, λέει ο Andres McNeill.
Ο φωτογράφος σκηνών δρόμου Andres McNeill αποτυπώνει την εικόνα μιας φιγούρας που περπατάει σε μια μακριά κρεμαστή γέφυρα.

Η φωτογραφία δρόμου υπάρχει όσο καιρό υπάρχουν και σχετικά φορητές φωτογραφικές μηχανές. Πρόκειται για ένα είδος που περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα στυλ, αλλά ο γενικός ορισμός του είναι οι μη σκηνοθετημένες εικόνες που καταγράφονται σε δημόσιο χώρο. Οι περισσότεροι θεωρούν το στυλ της Νέας Υόρκης, από τη δεκαετία του 1960 ως τη δεκαετία του 1980, την πεμπτουσία της φωτογραφίας δρόμου – λήψεις με γρήγορη δράση, που μερικές φορές έχουν αποτυπωθεί σε πολύ μικρή απόσταση από τα πρόσωπα των ανθρώπων. Ωστόσο, όπως κάθε είδος φωτογραφίας, έχει εξελιχθεί.

Σε μια εποχή όπου όλοι έχουν ένα smartphone στην τσέπη, οι φωτογράφοι σκηνών δρόμου που ασχολούνται σοβαρά με το είδος διαφοροποιούνται χάρη στη δημιουργικότητά τους αλλά και χάρη στην ποιότητα των εικόνων που τραβούν με τις μηχανές τους. Μπορεί να εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το στυλ που περιγράφουμε παραπάνω, αλλά φωτογραφίζουν σκηνές δρόμου με τον δικό τους τρόπο.

Πάρτε ως παράδειγμα τον Andres McNeill. Με βάση τη Γλασκόβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχει αποκτήσει μεγάλο κοινό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χάρη στις εντυπωσιακές λήψεις της σκωτσέζικης πόλης, οι οποίες έχουν ως επίκεντρο αρχιτεκτονικά θέματα. Για τον Andres, προτεραιότητα έχουν τα κτήρια και μετά οι άνθρωποι.

Εδώ μοιράζεται μαζί μας τις συμβουλές του για τη φωτογράφιση στον δρόμο.

Παρατηρήστε τον κόσμο γύρω σας

Ο φωτογράφος σκηνών δρόμου Andres McNeill αποτυπώνει μια εικόνα σε έναν δρόμο με δύο φιγούρες που κρατούν ομπρέλες να περπατούν μπροστά από ένα μεγάλο, επιβλητικό κτίριο.

Παρ’ όλο που ο Andres αντλεί έμπνευση από την αρχιτεκτονική, του αρέσει να εντάσσει στις αστικές φωτογραφίες του και ανθρώπους, για να προσθέτει κίνηση και προσωπικότητα και να δίνει ζωή στις λήψεις. Λήψη με Canon EOS R6, τον Προσαρμογέα βάσης Canon EF-EOS R και φακό Canon EF 70-200mm f/4L IS USM στα 200mm, με 1/800 δευτ., f/4 και ISO 400. © Andres McNeill

Ο φωτογράφος σκηνών δρόμου Andres McNeill αποτυπώνει μια φωτογραφία ενός ηλικιωμένου άνδρα που περπατάει στο πεζοδρόμιο με ένα μπαστούνι, στη σκιά του κόκκινου τούβλινου τοίχου ενός ψηλού κτιρίου.

Οι διαγραμμίσεις των λωρίδων στον δρόμο και τα μεταλλικά στοιχεία στο εξωτερικό αυτού του κτηρίου τραβούν το βλέμμα του θεατή προς την ηλικιωμένη φιγούρα που περπατάει με το μπαστούνι δίπλα στους επιβλητικούς τοίχους από κόκκινα τούβλα. Λήψη με Canon EOS R8 και φακό Canon RF 28mm F2.8 STM, με 1/800 δευτ., f/2.8 και ISO 100. © Andres McNeill

Όταν ο Andres βγαίνει έξω για φωτογράφιση, αποφεύγει σκοπίμως να υπεραναλύει το πού θα πάει και προτιμάει να κινείται με βάση αυτά που βρίσκει μπροστά του. Ωστόσο, ξέρει περίπου τι ψάχνει. «Θα έλεγα ότι διαφέρω λίγο από τους περισσότερους φωτογράφους σκηνών δρόμου, επειδή λαμβάνω υπόψη μου την αστική αρχιτεκτονική», εξηγεί. «Με ενδιαφέρει η παρουσίαση της κλίμακας. Μου αρέσει να έχω ένα τεράστιο κτήριο με ανθρώπους στο προσκήνιο για να δημιουργώ αντίθεση.»

Ο Andres τριγυρίζει μέχρι να βρει ένα σημείο που πιστεύει ότι θα του δώσει μια δυνατή σύνθεση. Στη συνέχεια, ετοιμάζει τη μηχανή του και περιμένει. «Βρίσκω ένα ωραίο κτήριο για φόντο. Το άτομο που θα περάσει από μπροστά είναι σχεδόν δευτερεύον», λέει. Αυτό που κάνει ένα θέμα ιδανικό βασίζεται συχνά στην οπτική επανάληψη ή σε μια σύμπτωση – «ένα άτομο που φοράει μια πράσινη μπλούζα δίπλα σε μια διαφημιστική πινακίδα με την εικόνα ενός ατόμου που φοράει μια πράσινη μπλούζα, τέτοιου είδους πράγματα».

Όταν φωτογραφίζετε άτομα σε μια σκηνή, είναι σημαντικό να έχετε στο μυαλό σας ένα σημείο εστίασης – είτε τα μάτια του κύριου θέματος είτε το πρόσωπο ενός σημαντικού ανθρώπου μέσα στο πλήθος, ή κάποιον που τρέχει στον δρόμο.

Βρείτε ένα στυλ που σας εμπνέει

Δύο περίτεχνα κτήρια σε σκιά πλαισιώνουν ένα τρίτο κτήριο, το οποίο είναι λουσμένο στο φως του ήλιου, σε αυτήν τη φωτογραφία σκηνής δρόμου που είναι τραβηγμένη από χαμηλά.

Ένα πλεονέκτημα της χρήσης ψηλών κτηρίων ως πλαίσιο μέσα στο κάδρο είναι ότι μπορείτε να τα φωτογραφίσετε οποιαδήποτε στιγμή. «Δεν έχει σημασία αν φωτογραφίζετε το μεσημέρι (που είναι συνήθως ο εφιάλτης κάθε φωτογράφου, δεδομένου ότι ο ήλιος είναι πιο δυνατός), επειδή και πάλι μπορείτε να βρείτε μια ωραία αντίθεση ανάμεσα στο φως και τη σκιά», λέει ο Andres. Λήψη με Canon EOS R8 και φακό Canon RF 28mm F2.8 STM, με 1/250 δευτ., f/2.8 και ISO 200. © Andres McNeill

Φωτογράφιση σκηνής δρόμου με ένα άτομο που παρακολουθεί και περιμένει σε μια πλατφόρμα, καθώς ένα τρένο περνάει με μεγάλη ταχύτητα. Το άτομο βρίσκεται σε απόλυτα σωστή εστίαση, ενώ το βαγόνι του τρένου είναι θολό.

Ο λόγος για τον οποίο στον Andres αρέσει να δημιουργεί εικόνες που μοιάζουν με στατικές εικόνες από ταινίες είναι επειδή δημιουργεί μια «νοσταλγική εμφάνιση, σχεδόν όπως η Γλασκόβη της παιδικής μου ηλικίας», αναφέρει. Λήψη με Canon EOS R6 και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM, με 1/6 δευτ., f/4.5 και ISO 100. © Andres McNeill

Ο κινηματογράφος είναι ένα σημαντικό σημείο αναφοράς για τον Andres, ο οποίος συνθέτει τις εικόνες του «σχεδόν όπως κάνουν οι σκηνοθέτες για τις καθοριστικές λήψεις μιας ταινίας».

Τονίζει ότι, στις μέρες μας, δεν υπάρχει κάποια ενιαία προσέγγιση για τη φωτογραφία δρόμου. Αυτά που τραβούν περισσότερο την προσοχή του Andres είναι τα σχήματα και τα μοτίβα των κτηρίων, είτε πρόκειται για βικτοριανά οικοδομήματα του 19ου αιώνα είτε για τις διάσπαρτες μοντέρνες κατασκευές που συναντάει κανείς στους δρόμους της Γλασκόβης. Όπως αναφέρει, «Μου αρέσει πολύ να χρησιμοποιώ γραμμές-οδηγούς, όπου οι γραμμές ενός κτηρίου οδηγούν το μάτι στο θέμα της λήψης. Μερικές φορές φωτογραφίζω έχοντας ένα κτήριο σε μια από τις πλευρές του κάδρου και στο κέντρο έναν άνθρωπο ή ίσως κάποιο ταξί που έρχεται προς το μέρος μου.

«Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι προσέγγισης», εξηγεί ο Andres. «Παλιότερα η εστιακή απόσταση ήταν πάντα 35mm, μερικές φορές με τη μηχανή στη μέση και κοντά στο θέμα, ενώ τώρα χρησιμοποιούμε μεγάλη ποικιλία εστιακών αποστάσεων. Αν θέλετε ακόμη λιγότερη αλληλεπίδραση, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εστιακή απόσταση 85mm ή 200mm για να φωτογραφίσετε από την άλλη μεριά του δρόμου και να αποτυπώσετε μια στιγμή που μπορεί να σας ξέφευγε στα 35mm.»

Να δείχνετε σεβασμό

Φωτογραφία σκηνής δρόμου από τον Andres McNeill, με έναν ποδηλάτη σε έναν πλακόστρωτο δρόμο μπροστά από ένα υπέροχο πέτρινο κτήριο.

Όταν πρωτοξεκίνησε, ο Andres προσπαθούσε να μιμηθεί τους φωτογράφους σκηνών δρόμου του παρελθόντος, οι οποίοι πλησίαζαν τα θέματά τους όσο το δυνατόν περισσότερο. Ωστόσο, στη συνέχεια συνειδητοποίησε ότι «δεν μου αρέσει να εισβάλλω στον προσωπικό χώρο των ανθρώπων.» «Δεν είναι αυτό το στυλ μου». Λήψη με Canon EOS R8 και φακό Canon RF 28mm F2.8 STM με 1/500 δευτ., f/4.5 και ISO 100. © Andres McNeill

Συνιστάται να ελέγχετε πάντα το νομικό πλαίσιο της περιοχής στην οποία σκοπεύετε να καταγράψετε σκηνές δρόμου. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές, οι περισσότερες χώρες επιτρέπουν τη φωτογράφιση σε δημόσιους χώρους, εκτός αν ορίζεται κάτι διαφορετικό. Αυτό περιλαμβάνει τη φωτογράφιση των πεζών στον δρόμο και των ανθρώπων σε δημόσιους χώρους, όπως τα πάρκα.

Ακόμη κι έτσι, η φωτογράφιση αγνώστων μπορεί να φανεί αγχωτική. «Εξηγήστε με ειλικρίνεια τι κάνετε και αφήστε το πάθος σας να λάμψει», συμβουλεύει ο Andres, ο οποίος συνήθως τραβάει τη λήψη και, όταν γίνεται, πλησιάζει το θέμα για να του δείξει τη λήψη στο πίσω μέρος της μηχανής του. Μπορείτε επίσης να προσφερθείτε να στείλετε τις εικόνες στο θέμα σας ή να του δώσετε τα στοιχεία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μπορέσει να δει τις εικόνες στο διαδίκτυο.

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν αντιρρήσεις, αλλά ο Andres θα διαγράψει ευχαρίστως μια εικόνα αν του το ζητήσουν.

Κινηματογράφηση σκηνών δρόμου

get-inspired-street-photography-tips-andres-mcneill-video.mp4

Όπως ήταν αναμενόμενο, η αγάπη του Andres για το κινηματογραφικό στυλ τον ώθησε να τραβάει επιβλητικά βίντεο κλιπ, παράλληλα με τις φωτογραφίες σκηνών δρόμου. Συχνά χρησιμοποιεί μια Canon EOS R5 (που πλέον τη διαδέχτηκε η EOS R5 Mark II) όταν θέλει να εναλλάσσεται μεταξύ φωτογραφιών και βίντεο, αλλά επιλέγει μια κινηματογραφική μηχανή EOS C70 όταν εστιάζει αποκλειστικά σε βίντεο, χάρη στα πρωτοποριακά ενσωματωμένα φίλτρα ΝD που ελέγχουν την έκθεση.

Όσον αφορά την κινηματογράφηση σκηνών δρόμου, ο Andres συμβουλεύει να είστε πιο προσεκτικοί με το καδράρισμα της σκηνής. «Η φωτογραφία σκηνών δρόμου συγχωρεί περισσότερα λάθη. Θα πρέπει και πάλι να καδράρετε προσεκτικά τις λήψεις σας, αλλά μπορείτε να κόψετε το κάδρο αργότερα. Με το βίντεο, αν κάτι δεν φαίνεται σωστό ή εμποδίζει το κάδρο σας, διορθώνεται πιο δύσκολα – αν και, με τις μηχανές Canon 8Κ, μπορείτε να κόψετε τη σκηνή για να δημιουργήσετε ένα κάδρο 4Κ ή Full HD.»

Προτείνει επίσης να υιοθετήσετε περισσότερο τη νοοτροπία των φωτογράφων άγριας φύσης, ώστε να είστε πιο υπομονετικοί με τη σκηνή δρόμου: «Όταν σκέφτεστε ότι δεν συμβαίνει τίποτα και είστε έτοιμοι να μετακινηθείτε σε μια διαφορετική τοποθεσία, μείνετε στη θέση σας και συνεχίστε την εγγραφή για άλλα 10 δευτερόλεπτα. Πάντα τότε συμβαίνει κάτι!»

Αναφέρει ότι η προσέγγισή του στη λήψη βίντεο είναι «πολύ παρόμοια αλλά ταυτόχρονα και πολύ διαφορετική» από τη λήψη φωτογραφιών. «Γνωρίζω ότι αυτό ακούγεται εντελώς παράδοξο! Μου αρέσουν τα βίντεο τύπου ντοκιμαντέρ «run-and-gun», που είναι παρόμοια με τη φωτογραφία σκηνών δρόμου, καθώς βρίσκεσαι εκεί και παρατηρείς στιγμές. Ωστόσο, είναι διαφορετικοί κλάδοι. Στη φωτογραφία δρόμου, εστιάζεις στους ανθρώπους που μπαίνουν στη λήψη, αλλά στην κινηματογράφηση δρόμου οι άνθρωποι παίζουν σχεδόν δευτερεύοντα ρόλο. Σημασία έχει περισσότερο το φως και τα κτίρια, τα οποία στην ουσία "ζωγραφίζουν" μια πλήρη σκηνή.»

Αυτή η «ζωγραφική» προσέγγιση επεκτείνεται και στο στάδιο της επεξεργασίας: «Μου αρέσει πραγματικά να βλέπω το τελικό αποτέλεσμα να ζωντανεύει, αλλάζοντας τα χρώματα και βλέποντας τι τρελές εικόνες μπορείς να δημιουργήσεις. Είμαι μεγάλος λάτρης ταινιών όπως το Blade Runner, όπου κάποιες φορές χρησιμοποιούνται εντελώς μη ρεαλιστικά χρώματα.»

Για την επεξεργασία ακολουθίας σκηνών για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Andres συμβουλεύει τα εξής: «Εγώ αναζητώ μια καλή σύνθεση με αρχιτεκτονικά στοιχεία και μου αρέσει να την πλαισιώνω με ανθρώπους που περπατούν μέσα και έξω από το καρέ ή κάποιες φορές χρησιμοποιώ ένα πλήθος ανθρώπων που περπατάει και εστιάζω σε ένα κτίριο. Μου αρέσει επίσης να δείχνω πλάνα πανοραμικής μετατόπισης ανθρώπων που περπατούν ή κάνουν ποδήλατο για να δημιουργήσω την αίσθηση της κίνησης.»

Λήψεις για μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Φωτογράφιση σκηνής δρόμου από τον Andres McNeill, που δείχνει έναν στενό λιθόστρωτο δρόμο το σούρουπο, με τα φώτα από τις λάμπες να αντανακλώνται στις λακκούβες νερού.

Συνήθως, για να πετύχει κανείς την τέλεια λήψη, πρέπει να έχει υπομονή. Ο Andres μπορεί να μείνει για μισή ώρα στο ίδιο σημείο χωρίς να τραβήξει την εικόνα που θέλει, όπως για παράδειγμα κάποιον να περπατάει μέσα στο κάδρο. Αλλά αφού εντοπίσετε ένα ενδιαφέρον σημείο, μπορείτε πάντοτε να επιστρέψετε μια άλλη ημέρα. Λήψη με Canon EOS R6, τον Προσαρμογέα βάσης Canon EF-EOS R και φακό Canon EF 70-200mm f/4L USM, με 1/250 δευτ., f/4.5 και ISO 3200. © Andres McNeill

Μια μηχανή Canon EOS R50 V, με φακό Canon RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ, τοποθετημένη κατακόρυφα σε μια λαβή-τρίποδο Canon HG-100TBR.

Η Canon EOS R50 V, που δίνει προτεραιότητα στις λήψεις βίντεο, διαθέτει μια κατακόρυφη υποδοχή τριπόδου η οποία διευκολύνει τη λήψη πλάνων σε κατακόρυφο προσανατολισμό, κατάλληλα για πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Χρησιμοποιείται εδώ με την ευέλικτη λαβή-τρίποδο Canon HG-100TBR.

Η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με σκηνές δρόμου στα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να προσεγγίσετε νέους τύπους κοινού και ευρύτερο ακροατήριο. Ο Andres αναφέρει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν πολύ σημαντικά στα πρώτα του βήματα: «Ήταν το παν, επειδή δεν γνωρίζω πολλά πράγματα για τους ιστοτόπους και το SEO.»

Το βίντεο αποτελεί πλέον προτεραιότητα για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναφέρει, και πλέον δημιουργεί ειδικά κλιπ για τα κανάλια του. «Κάποιος σκληροπυρηνικός πιθανώς θα έλεγε ότι τα πάντα πρέπει να κινηματογραφούνται οριζόντια, αυτό όμως δεν είναι ιδανικό για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εκτός εάν πρόκειται για το YouTube. Γι’ αυτό, μερικές φορές, τραβάω σκόπιμα κατακόρυφα πλάνα με σκηνές δρόμου. Και όντως έχει αποτέλεσμα, καθώς βλέπω ότι το ενδιαφέρον των χρηστών στο TikTok είναι πολύ καλύτερο όταν ανεβάζω κατακόρυφα πλάνα». Η Canon EOS R50 V, που σχεδιάστηκε έτσι ώστε να δίνει προτεραιότητα στο βίντεο, διαθέτει μια κατακόρυφη υποδοχή τρίποδου που με βοηθά να αξιοποιώ στο έπακρο αυτές τις ευκαιρίες.

Η κατακόρυφη σύνθεση συμπληρώνει συχνά τη φωτογραφία σκηνών δρόμου με έμφαση στην αρχιτεκτονική, ωστόσο ο Andres προτιμά τις οριζόντιες λήψεις. «Στο Instagram μπορείτε να κάνετε διάφορα πράγματα, όπως να στοιβάξετε τρεις σκηνές, όπου έχετε τρεις διαφορετικές οριζόντιες σκηνές τη μία πάνω στην άλλη σε ένα καρέ 4x5. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε αυτήν τη δυνατότητα για να αφηγηθείτε οπτικά μια ιστορία.»

Όσον αφορά στην επιλογή των φωτογραφιών που θα δημοσιεύσετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Andres προτείνει να μην προσπαθήσετε να ικανοποιήσετε κανέναν άλλον παρά μόνο τον εαυτό σας: «Έμαθα πλέον ότι δεν πρέπει να φωτογραφίζω για τους άλλους και προσπαθώ απλώς να φωτογραφίζω ό,τι φαίνεται ενδιαφέρον σε μένα.»

Αν και το τοπίο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλάζει συνεχώς, ο Andres έχει μια διαχρονική συμβουλή για να αυξήσετε το κοινό των ακολούθων σας για τη φωτογραφία δρόμου και να διατηρήσετε το ενδιαφέρον τους: αλληλεπιδράστε μαζί τους. «Δεν είμαι σαν εκείνους τους δημιουργούς που απλώς δημοσιεύουν και αγνοούν τα μηνύματα. Έχω μια αρκετά καλή βάση κοινού που αλληλεπιδρούν μαζί μου καθημερινά και, παρ’ όλο που δεν έχω τεράστιο αριθμό ακολούθων, πάντα βρίσκω χρόνο για να απαντήσω σε όλα τα σχόλια και να μιλήσω με όποιον ενδιαφέρεται. Προφανώς, αν έχετε ένα εκατομμύριο ακόλουθους δεν μπορείτε να κάνετε κάτι τέτοιο, αλλά πιστεύω ότι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η επικοινωνία θα πρέπει να είναι αμφίδρομη.»

Τελειοποιήστε τον εξοπλισμό σας για τη φωτογραφία δρόμου

Δύο χέρια που κρατούν μια Canon EOS R8 με φακό Canon RF 28mm F2.8 STM, ο οποίος χρησιμοποιείται συχνά στη φωτογραφία δρόμου.

Η καταγραφή αυθόρμητων στιγμών και ιδιαίτερων σκηνών είναι μία από τις μεγάλες απολαύσεις της φωτογράφισης σκηνών δρόμου. Συνεπώς, το ιδανικό είναι να έχετε μια μηχανή με γρήγορη κατάσταση ριπής. Η EOS R8 μπορεί να φωτογραφίσει σε έως και 40fps με το ηλεκτρονικό κλείστρο, ενώ διαθέτει επίσης κατάσταση Ριπής RAW στα 30fps με δυνατότητα προκαταρκτικής λήψης, που σας επιτρέπει να ξεκινήσετε την καταγραφή αρχείων RAW πατώντας το κουμπί κλείστρου μέχρι τη μέση.

Ένας χρήστης που χρησιμοποιεί μια λαβή-τρίποδο για να κρατήσει τη μηχανή Canon PowerShot V1 σε χαμηλό ύψος, με την οθόνη μεταβλητής γωνίας προς τα επάνω – μια διευθέτηση κατάλληλη για φωτογράφιση σκηνών δρόμου.

Πολλές μηχανές Canon EOS διαθέτουν οθόνη μεταβλητής γωνίας, που επιτρέπει την εύκολη σύνθεση μιας εικόνας κατά τη λήψη από ασυνήθιστες γωνίες. Η Canon PowerShot V1 διαθέτει επίσης αυτό το χαρακτηριστικό, όπως και αρκετές άλλες επιλογές που είναι κατάλληλες για βίντεο.

Το compact μέγεθος και οι άριστες επιδόσεις σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού των mirrorless μηχανών Canon του Συστήματος EOS R, από τη full-frame EOS R8 και την EOS R6 Mark II μέχρι την APS-C EOS R10 και την EOS R50, τις καθιστά ιδανικές επιλογές για φωτογραφία δρόμου. Αν θέλετε μια μηχανή σε μέγεθος τσέπης, μπορείτε να επιλέξετε ένα compact μοντέλο, όπως η Canon PowerShot V1, η οποία συνδυάζει υψηλή ποιότητα εικόνας με προηγμένες δυνατότητες φωτογραφίας και βίντεο για δημιουργούς περιεχομένου.

Ο Andres φωτογραφίζει συνήθως με υψηλές ταχύτητες κλείστρου σε κατάσταση συνεχούς λήψης κατά ριπές. «Θέλω να παγώνω τη δράση, χωρίς να χάνω τη λήψη», εξηγεί.

Παραδοσιακά, οι φωτογράφοι σκηνών δρόμου χρησιμοποιούσαν φακούς 35mm ή 50mm, επειδή είναι πιο κοντά στον τρόπο με τον οποίο βλέπει το ανθρώπινο μάτι τον κόσμο και, επομένως, προσφέρουν μια φυσική προοπτική. Οι Canon RF 50mm F1.8 STM και RF 35mm F1.8 MACRO IS STM προσφέρουν εξαιρετικά ομαλό bokeh, ενώ το μεγάλο διάφραγμα που διαθέτουν συμβάλλει επίσης στη δημιουργία κινηματογραφικής αίσθησης, απομονώνοντας το θέμα και διατηρώντας το φόντο φλουταρισμένο.

Αν, ωστόσο, το φόντο σας είναι εξίσου σημαντικό με το θέμα σας, ένας ευρυγώνιος φακός ίσως είναι μια καλύτερη επιλογή. Ο εξαιρετικά μικρός Canon RF 28mm F2.8 STM διαθέτει ευέλικτη εστιακή απόσταση και γρήγορο διάφραγμα για πειραματισμό με το φλουτάρισμα του φόντου, καθιστώντας τον ιδανική επιλογή για φωτογραφία δρόμου. Ο ευέλικτος Canon RF 28-70mm F2.8 IS STM διαθέτει οπτικό σύστημα IS για να ελαχιστοποιεί την αστάθεια της μηχανής και σας προσφέρει την ευελιξία να καταγράφετε αστικές σκηνές με ευρυγώνια λήψη, καθώς και πορτραίτα δρόμου γεμάτα συναίσθημα. «Μερικές φορές μου αρέσει να μπορώ να ζουμάρω και να δημιουργώ διαφορετικές προοπτικές», λέει ο Andres.

Η λήψη με τηλεφακό σάς επιτρέπει να κρατάτε κάποια απόσταση από το θέμα, ώστε να μην χρειάζεται να παραβιάσετε τον προσωπικό του χώρο. Ο Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM είναι ένας εξαιρετικά ευέλικτος φακός ζουμ 10x, ιδανικός αν θέλετε έναν φακό με εστιακή απόσταση για κάθε σενάριο.

Πέντε κορυφαίες συμβουλές για δημιουργική φωτογραφία δρόμου

1. Υιοθέτηση δημιουργικής προοπτικής

Λήψη από τον Andres McNeill, φωτογράφο σκηνών δρόμου, που τραβήχτηκε κάτω από μια γέφυρα. Ένα κτήριο και δέντρα αντανακλώνται πάνω σε μια μεγάλη λακκούβα με νερό.

Ο Andres έκανε μια κατά τα άλλα συνηθισμένη σκηνή να φαίνεται ενδιαφέρουσα, χρησιμοποιώντας το έδαφος και το κάτω μέρος της γέφυρας ως φυσικά πλαίσια για το καδράρισμα και διασφαλίζοντας ότι το κτήριο και τα δέντρα αντανακλώνται στη μεγάλη λακκούβα στο δρόμο. Λήψη με Canon EOS R8 και φακό Canon RF 28mm F2.8 STM, με 1/1000 δευτ., f/3.5 και ISO 100. © Andres McNeill

Λιθόστρωτος και στριφογυριστός δρόμος της Γλασκόβης, τραβηγμένος από ψηλά. Μεταξύ των κτηρίων και στις δύο πλευρές κρέμονται πολύχρωμα σημαιάκια. Λήψη από τον φωτογράφο σκηνών δρόμου Andres McNeill.

Προσθέστε ποικιλία στις αστικές φωτογραφίες σας, κάνοντας τη λήψη ενός δρόμου από πάνω προς τα κάτω ή από το έδαφος προς τα επάνω. Λήψη με Canon EOS R6, τον Προσαρμογέα βάσης Canon EF-EOS R και φακό Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM στα 16mm, με 1/160 δευτ., f/5 και ISO 100. © Andres McNeill

Για να δημιουργήσετε ξεχωριστές εικόνες, δοκιμάστε να καταγράψετε λήψεις από ασυνήθιστη γωνία ή αντισυμβατική θέση. Ένα από τα πράγματα που λατρεύει ο Andres στη Γλασκόβη είναι οι διαφορετικές προοπτικές και τα επίπεδα που μπορεί να εντάξει στο κάδρο, καθώς η περιοχή έχει αρκετούς λόφους. Το υψόμετρο ενδείκνυται επίσης για τη φωτογράφιση του ηλιοβασιλέματος.

Άλλη μια χρήσιμη τεχνική είναι οι αντανακλάσεις σε τζάμι ή σε άλλες γυαλιστερές επιφάνειες. Εκτός από τα τζάμια, μπορείτε να πειραματιστείτε με ποτάμια και λακκούβες με νερό, για να δημιουργήσετε ενδιαφέρουσες συνθέσεις.

Αν καταγράφετε εικόνες στον δρόμο, σκεφτείτε τι είναι αυτό που κάνει μοναδική τη δική σας πόλη και χρησιμοποιήστε το για να κάνετε τις εικόνες σας ενδιαφέρουσες και πιο ξεχωριστές.

2. Φωτογράφιση με θόλωμα μέσω κίνησης της μηχανής

Φωτογραφία μιας σκηνής δρόμου με έντονο κατακόρυφο θόλωμα· οι πεζοί διακρίνονται μέσα σε λωρίδες ροζ, πράσινων και κίτρινων φώτων.

Κατά τις λήψεις με θόλωμα μέσω κίνησης της μηχανής, αναζητήστε ενδιαφέροντα αντικείμενα που θα δημιουργήσουν έντονα μοτίβα, όπως οι πολύχρωμες ομπρέλες που αιωρούνται επάνω από αυτόν τον δρόμο. Η κίνηση της κάμερας προς τα επάνω και κάτω σε συνδυασμό με διάρκεια έκθεσης 1/15 δευτ. μεταμορφώνουν μια καθημερινή σκηνή στον δρόμο σε μια όμορφη θολή εικόνα. Λήψη με Canon EOS RP (την οποία διαδέχθηκε πλέον η EOS R8) και φακό Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM στα 35mm, με 1/15 δευτ., f/22 και ISO100.

Η αστάθεια της μηχανής είναι συνήθως κάτι που θέλουν να αποφύγουν οι φωτογράφοι, αλλά η σκόπιμη κίνηση κατά τη διάρκεια της έκθεσης μπορεί να οδηγήσει σε εντυπωσιακές αφηρημένες εικόνες δρόμου και είναι ένας υπέροχος τρόπος για να μεταδώσετε την αίσθηση του χώρου.

Το μυστικό είναι να επιλέξετε μια ταχύτητα κλείστρου που είναι αρκετά αργή για να δημιουργηθεί θόλωμα, αλλά και αρκετά γρήγορη για να δίνει διατηρεί το αποτύπωμα ανθρώπων και σχημάτων. Δοκιμάστε να ρυθμίσετε τη μηχανή σας στην κατάσταση Προτεραιότητας κλείστρου (TV), με ταχύτητα κλείστρου 1/15 δευτ. Ορίστε την ευαισθησία της μηχανής στο φως σε ISO100 ως σημείο εκκίνησης, προσαρμόζοντάς την με βάση το επίπεδο του φωτισμού στην γύρω περιοχή, μέχρι να μείνετε ικανοποιημένοι με την έκθεση. Στη συνέχεια, καθώς πατάτε το κουμπί του κλείστρου, κάντε μια σύντομη, κοφτή κίνηση με τη μηχανή. Μια κίνηση προς τα επάνω/κάτω είναι κατάλληλη για σκηνές που περιλαμβάνουν ανθρώπους, καθώς διατηρεί τη μορφή τους ως σιλουέτες, αλλά μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε μια πλευρική κίνηση, μια απότομη περιστροφή ή ένα γρήγορο ζουμ.

Στην κατάσταση Προτεραιότητας κλείστρου (TV) μπορείτε επίσης να επιλέξετε την αυτόματη ρύθμιση ISO –διαθέσιμη στις περισσότερες μηχανές– ώστε να μπορείτε να επικεντρωθείτε αποκλειστικά στην ταχύτητα κλείστρου.

3. Ρύθμιση της έκθεσης για τα φωτεινά στοιχεία

Λήψη σκηνής δρόμου που τραβήχτηκε σε υπόγεια διάβαση, με το φως να περνά και να φωτίζει έναν τοίχο με γκράφιτι.

Όταν δημιουργείτε αφηρημένες εικόνες, είναι χρήσιμο να φωτογραφίζετε περιοχές με φωτισμό ή χρώματα που είναι έντονα ή δημιουργούν αντίθεση, καθώς αυτή η αντίθεση διευκολύνει την απεικόνιση του κόσμου ως μια σειρά σχημάτων. Λήψη με Canon EOS 90D και φακό Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM στα 39mm, με 1/160 δευτ., f/8 και ISO100.

Οθόνη LCD στην οποία κάποιος μειώνει την έκθεση στη μηχανή του για να κάνει την εικόνα σκοτεινότερη.

Χρησιμοποιήστε αντιστάθμιση έκθεσης και μειώστε την έκθεση κατά ένα ή δύο στοπ για να αποτυπώσετε σωστά τις φωτεινές περιοχές τις ηλιόλουστες ημέρες με έντονο φωτισμό. Λάβετε υπόψη ότι για να το κάνετε αυτό, πρέπει να χρησιμοποιείτε αυτόματες ρυθμίσεις έκθεσης, όπως οι καταστάσεις Προτεραιότητα διαφράγματος ή η Προτεραιότητα κλείστρου.

Οι φωτογράφοι συχνά αποφεύγουν τη φωτογράφιση υπό το άμεσο ηλιακό φως κατά τη διάρκεια της ημέρας, επειδή δημιουργεί έντονες αντιθέσεις με βαθιές σκιές. Ωστόσο, στη φωτογραφία δρόμου, αυτή η αντίθεση μπορεί να σας επιτρέψει να απλοποιήσετε σκηνές με πολλά στοιχεία, μετατρέποντάς τες σε εντυπωσιακά αφηρημένα σχήματα. Όταν ρυθμίζετε την έκθεση για τα φωτεινά στοιχεία, οι σκιές στις εικόνες σας θα εμφανίζονται σχεδόν μαύρες, δημιουργώντας σχήματα χωρίς λεπτομέρεια.

Ο ευκολότερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να χρησιμοποιήσετε την Αντιστάθμιση έκθεσης. Μειώστε απλώς την έκθεση κατά ένα ή δύο στοπ για να κάνετε πιο σκοτεινή τη σκηνή, ώστε οι σκιές να γίνουν βαθιές και τα μέρη της σκηνής υπό το έντονο ηλιακό φως να παραμείνουν ζωηρά φωτισμένα.

4. Λήψεις με διπλή έκθεση

Φωτογράφιση σκηνής δρόμου με διπλή έκθεση του ορίζοντα μιας πόλης που έχει αντιστοιχιστεί πάνω σε μια άλλη, η οποία είναι ανάποδη.

Όταν χρησιμοποιείτε την κατάσταση πολλαπλής έκθεσης, η μηχανή εμφανίζει ζωντανά και σε προεπισκόπηση τη συνδυασμένη εικόνα κατά τη διάρκεια της λήψης, γεγονός που διευκολύνει τη σύνθεση της δεύτερης έκθεσης ώστε να συνδυάζεται αρμονικά με την πρώτη. Λήψη με Canon EOS 90D και φακό Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM στα 55mm, με 1/160 δευτ., f/7,1 και ISO100.

Ανάποδη οθόνη LCD σε μια μηχανή Canon, στην οποία προβάλλονται κτίρια με διπλή έκθεση που μοιάζουν να αιωρούνται στον ουρανό.

Αν αναποδογυρίσετε τη μηχανή για το δεύτερο καρέ της διπλής έκθεσης, μπορείτε να δημιουργήσετε σουρεαλιστικά αστικά τοπία.

Η διπλή έκθεση αποτελεί μια δημοφιλή τεχνική από τον 19ο αιώνα, καθώς σας επιτρέπει να επικαλύψετε μία εικόνα με μια άλλη για να δημιουργήσετε εντυπωσιακά αποτελέσματα. Οι Canon EOS R8 και EOS R7, καθώς και άλλες πρόσφατες μηχανές, διαθέτουν μια ειδική κατάσταση πολλαπλής έκθεσης, η οποία σας επιτρέπει να δημιουργείτε αυτό το εφέ κατά τη λήψη. Ενεργοποιήστε απλώς την κατάσταση, ορίστε τον επιθυμητό αριθμό εκθέσεων και ξεκινήστε τις λήψεις. Έτσι, μπορείτε να δείτε σε προεπισκόπηση το εφέ καθώς τραβάτε το δεύτερο καρέ (ή το τρίτο ή το τέταρτο, καθώς η κατάσταση επιτρέπει έως και εννέα καρέ) και να προσαρμόσετε τη λήψη σας για να πετύχετε το πιο ενδιαφέρον συνδυαστικό αποτέλεσμα.

Όταν αναζητάτε θέματα και σκηνές για διπλή έκθεση, να θυμάστε ότι οι πιο φωτεινές περιοχές θα παραμείνουν ίδιες ή θα είναι πιο φωτεινές, αλλά ποτέ πιο σκοτεινές. Αυτό σημαίνει ότι τα πιο σκούρα κτίρια και τα σχήματα μπροστά από ανοιχτόχρωμο φόντο, όπως ο ουρανός, μπορούν να οδηγήσουν στη δημιουργία έντονων εικόνων.

5. Επιλογή λεπτομερειών

Φωτογράφιση σκηνής δρόμου με το πλάι ενός ουρανοξύστη, τραβηγμένη από κάτω, με πολύχρωμο γυαλί να καλύπτει τη μία πλευρά.

Κατά τις περιηγήσεις με τη μηχανή σας, αναζητήστε ενδιαφέροντα σημεία αντίθεσης, αρμονικά μοτίβα, γεωμετρικά σχήματα, εντυπωσιακές χρωματιστές επιφάνειες ή αφηρημένες αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες. Οι κοντινές λήψεις χαρακτηριστικών σε κτίρια, όπως αυτή η εικόνα που έχει ληφθεί υπό γωνία, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να κάνετε τις αρχιτεκτονικές δομές να φαίνονται αφηρημένες.

Μία από τις μεγαλύτερες χαρές της φωτογραφίας δρόμου είναι η τεράστια ποικιλία από ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες που υπάρχουν παντού γύρω σας, από αφηρημένες αρχιτεκτονικές γραμμές μέχρι πολύχρωμα σήματα, υφές, πινακίδες και αντανακλάσεις. Συχνά οι καλύτερες αφηρημένες φωτογραφίες έχουν απλές συνθέσεις. Αν στοχεύσετε σε μία ή δύο λεπτομέρειες και εξαιρέσετε οτιδήποτε άλλο, μπορείτε να δημιουργήσετε υπέροχες φωτογραφίες που παραπέμπουν στο ευρύτερο περιβάλλον γύρω τους. Εικόνες όπως αυτή μπορούν επίσης να γίνουν υπέροχα έργα τέχνης τοίχου, γιατί λοιπόν να μην εκτυπώσετε τις αγαπημένες σας;

Η φωτογραφία δρόμου είναι το πιο προσιτό είδος φωτογραφίας. Δεν χρειάζεστε περίπλοκο και ακριβό εξοπλισμό για να ξεκινήσετε. Δεν χρειάζεται να ταξιδέψετε στο εξωτερικό, να σκαρφαλώσετε σε βουνά ή να καθίσετε για εβδομάδες σε κάποια κρυψώνα μέχρι να εμφανιστεί ένα σπάνιο πλάσμα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να πάρετε τον εξοπλισμό σας, να βγείτε στους δρόμους της περιοχής σας και να ξεκινήσετε να φωτογραφίζετε. Και πρόκειται για μια δεξιότητα που βελτιώνεται με την εξάσκηση. «Μέχρι να εκπαιδεύσεις το βλέμμα σου, δεν συνειδητοποιείς ότι οι απίστευτες στιγμές συμβαίνουν συνεχώς», λέει ο Andres. «Το μυστικό είναι να έχεις υπομονή.»

Υπάρχουν συναρπαστικά θέματα ακριβώς έξω από την πόρτα σας. Επομένως, βγείτε έξω, μείνετε σε ετοιμότητα και πατήστε το κουμπί του κλείστρου.



Σύνταξη: Rachel Segal Hamilton, James Paterson και Marcus Hawkins

Σχετικά προϊόντα

  • PowerShot V1

    Ψηφιακές compact

    PowerShot V1

    Μια compact μηχανή που δίνει προτεραιότητα στη λήψη βίντεο με εγγραφή 4K, αυτόματη εστίαση ακριβείας και κρυστάλλινο ήχο, ιδανική για δημιουργούς περιεχομένου εν κινήσει.
  • Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)

    EOS R10

    Κάντε τα επόμενα βήματά σας στη φωτογραφία και στο βίντεο με μια mirrorless μηχανή του Συστήματος EOS R που έχει κατασκευαστεί γύρω από έναν αισθητήρα μεγέθους APS-C.
  • Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)

    EOS R8

    Περάστε στη full-frame φωτογραφία και το βίντεο και κάντε πραγματικότητα τις δημιουργικές σας φιλοδοξίες.
  • EOS R50 V

    Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)

    EOS R50 V

    Εκφράστε τη δημιουργικότητά σας χρησιμοποιώντας μια μηχανή με εναλλάξιμους φακούς που δίνει προτεραιότητα στις λήψεις βίντεο και διαθέτει προηγμένα κινηματογραφικά χαρακτηριστικά που απογειώνουν το περιεχόμενό σας.
  • Φακοί RF

    RF 28-70mm F2.8 IS STM

    Ένας μικρός, γρήγορος και ελαφρύς φακός ζουμ f/2.8 28-70mm για μηχανές full-frame, με IS και προστασία από τις καιρικές συνθήκες. Ιδανικός για ταξίδια, πορτραίτα και καθημερινή δημιουργικότητα.
  • Στάνταρ φακός

    RF 50mm F1.8 STM

    Ένας μικρός, πολύ ήσυχος και ελαφρύς σταθερός φακός RF 50mm, με ευρύ διάφραγμα f/1.8, ιδανικός για να απογειώσετε το δημιουργικό σας όραμα.

Σχετικά άρθρα

Πρόκληση για έναν φακό: φωτογραφία δρόμου

Γιατί ο Canon RF 28mm F2.8 STM αποτελεί απαραίτητο εξοπλισμό για τους φωτογράφους σκηνών δρόμου.

Συμβουλές για τη φωτογραφία αρχιτεκτονικών θεμάτων

Ξεκινήστε τη φωτογραφία αρχιτεκτονικών θεμάτων με τεχνικές και ιδέες από έναν επαγγελματία.

Συμβουλές για τη λήψη πορτραίτων σε εξωτερικούς χώρους

Οι καλύτερες συμβουλές για εντυπωσιακά πορτραίτα δρόμου, από τον επαγγελματία φωτογράφο Julian Love.

Οι καλύτεροι φακοί για αναβάθμιση από έναν φακό κιτ

Θέλετε να αναβαθμίσετε τον φακό του κιτ της μηχανής σας; Δείτε τι πρέπει να αναζητάτε καθώς και πέντε εξαιρετικούς φακούς ζουμ για πιο δημιουργικές επιλογές.