Στη φωτογραφία δρόμου μπορούν να συμβούν τα πάντα. Απίστευτες φωτογραφικές στιγμές μπορούν να εμφανιστούν από το πουθενά και να χαθούν εξίσου γρήγορα. Είναι η απόλυτη πρόκληση για έναν φωτογράφο. Πρέπει να είστε έτοιμοι για τα πάντα και να έχετε μαζί σας εξοπλισμό ικανό για αξιόπιστα αποτελέσματα.
Ο Andres McNeill, από τη Γλασκόβη του Ηνωμένου Βασιλείου, έχει δημιουργήσει ένα εντυπωσιακό κοινό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λόγω του μοναδικού του στυλ στη φωτογραφία δρόμου, έχοντας ως αφετηρία την περίτεχνη, ιστορική αρχιτεκτονική της πόλης του. «Πάντα μου άρεσε να παρακολουθώ τους ανθρώπους», λέει. Επομένως, όταν άρχισε να ασχολείται σοβαρά με τη φωτογραφία, το 2020, ήταν φυσικό κι επόμενο να επιλέξει τη φωτογραφία δρόμου.
Συνήθως ο Andres περπατάει στους δρόμους μέχρι να βρει το τέλειο κάδρο. Στη συνέχεια περιμένει μέχρι να εμφανιστεί το κατάλληλο άτομο – το τελευταίο αλλά απαραίτητο στοιχείο που συμπληρώνει τη σύνθεση.
Όπως πολλοί σύγχρονοι φωτογράφοι σκηνών δρόμου, ο Andres δεν χρησιμοποιεί αποκλειστικά την κλασική, στάνταρ εστιακή απόσταση των 35mm που προτιμούσαν όλοι όταν είχε πρωτοεμφανιστεί το συγκεκριμένο είδος. Αντιθέτως, πειραματίζεται με ό,τι λειτουργεί καλά με το θέμα του. Συνήθως, βγαίνει έξω έχοντας μαζί του την Canon EOS R5 ή την EOS R6 και έναν Προσαρμογέα βάσης Canon EF-EOS R για τους φακούς EF που διαθέτει.
Για να διαπιστώσει αν θα μπορούσε να αναδημιουργήσει το χαρακτηριστικό του ύφος με τον ελάχιστο εξοπλισμό, συνδύασε τη mirrorless full-frame Canon EOS R8 με έναν ευρυγώνιο σταθερό φακό – τον εξαιρετικά μικρό Canon RF 28mm F2.8 STM. Εδώ θα ανακαλύψουμε αν ο εξοπλισμός ανταποκρίθηκε στην πρόκληση.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΔΡΟΜΟΥ
Μια πρόκληση για έναν φακό: φωτογραφία δρόμου
Προσαρμογή στο περιβάλλον
Οι καλύτεροι φακοί για φωτογραφία δρόμου είναι αυτοί που σας επιτρέπουν να είστε ευέλικτοι, ώστε να μπορείτε να προσαρμόζεστε γρήγορα και να ακολουθείτε τη γρήγορη δράση. Ένα βασικό χαρακτηριστικό του Canon RF 28mm F2.8 STM είναι η λεπτή σχεδίαση τύπου «pancake».
Με βάρος μόλις 120g, ο RF 28mm F2.8 STM είναι ελαφρύς σε σύγκριση με τους φακούς ζουμ ή με τους ταχύτερους σταθερούς φακούς, ενώ είναι ιδανικός όταν τριγυρίζετε με τα πόδια σε μια πόλη όπως η Γλασκόβη. «Είναι απίστευτα μικρός», λέει ο Andres. «Σε συνδυασμό με την Canon EOS R8, δεν μπορούσα να πιστέψω το μέγεθός του. Ένιωθα ότι ήμουν σχεδόν αόρατος.»
Για τον Andres, ο οποίος έχει ύψος πάνω από 1,80, το να μπορεί να χαθεί μέσα στο περιβάλλον του αποτελεί τεράστιο πλεονέκτημα. «Μπορείτε να είστε πολύ κοντά στη δράση και παρ’ όλα αυτά να αποτυπώνετε αυθόρμητες στιγμές – ήμουν λιγότερο αντιληπτός απ’ ό,τι αν περπατούσα με τον συνηθισμένο εξοπλισμό μου.»
Μια ευρύτερη προοπτική
Ο Andres παρέμεινε στο κέντρο της Γλασκόβης για τη φωτογράφιση, «επειδή εκεί συμβαίνουν όλα», λέει. «Μπορεί να βρει κανείς ένα πολύ ετερόκλητο σύνολο ανθρώπων, κι έτσι είναι το καλύτερο μέρος για φωτογραφίες.»
Η ευρυγώνια εστιακή απόσταση 28mm ήταν μια νέα εμπειρία για τον Andres, ο οποίος αξιοποίησε την ευκαιρία για να προσθέσει περισσότερα αρχιτεκτονικά στοιχεία στο κάδρο. «Μπορούσα να πλησιάσω πολύ κοντά στους ανθρώπους, επειδή ο όγκος της μηχανής και του φακού ήταν πολύ μικρός, ενώ μπορούσα επίσης να αποτυπώσω το πλάτος των κτηρίων», εξηγεί.
Ο Andres τράβηξε μια σειρά από φωτογραφίες που απεικόνιζαν ανθρώπους να περνάνε ανάμεσα σε κτήρια-αρχιτεκτονικά διαμάντια, με εσοχές με φως που δημιουργούσαν μακριές σκιές. «Δημιούργησα επίσης μερικές εικόνες με μεγαλύτερους χρόνους έκθεσης, με αυτοκίνητα που περνούσαν και δημιουργούσαν ίχνη φωτός», προσθέτει.
Γρήγορο διάφραγμα για λήψεις σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού
Η Σκωτία δεν φημίζεται για τις λιακάδες της, επομένως ένας φακός που μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τα θαμπά και μουντά σκηνικά είναι πολύτιμος για τον Andres.
«Η αγαπημένη μου ώρα για φωτογράφιση είναι η "μπλε ώρα". Είναι η ώρα ακριβώς μετά τη δύση του ηλίου, που είναι όμως και αρκετά αργά κι έτσι φαίνεται σαν νύχτα», λέει. «Ένα διάφραγμα f/2.8 είναι ιδανικό γι’ αυτές τις περιπτώσεις. Δεν χρειάστηκε να αυξήσω πολύ το ISO για να δημιουργήσω μια εικόνα με αξιοπρεπή έκθεση. Με το διάφραγμα f/2.8 μπορείτε να βασιστείτε σε ελαφρώς χαμηλότερες ταχύτητες κλείστρου για να τραβήξετε μια πραγματικά καθαρή φωτογραφία.»
Για το οπτικό αποτέλεσμα που επιδιώκει, ο Andres αντλεί έμπνευση από τον κινηματογράφο, με αναφορές στους χαρακτηριστικούς μπλε-μοβ-τιρκουάζ τόνους που υπάρχουν στην ταινία του 2016 «Moonlight», την οποία χρησιμοποιεί ως παράδειγμα για τη χρωματική παλέτα που προτιμάει για τις δικές του λήψεις.
Όταν φωτογραφίζει κατά τη διάρκεια της νύχτας, ο Andres χρησιμοποιεί το διαθέσιμο φως από τα παράθυρα των γραφείων και από τις φωτεινές επιγραφές των καταστημάτων γρήγορης εστίασης για να βελτιώσει τις εικόνες του. Αφού σκοτείνιασε, εντυπωσιάστηκε ιδιαίτερα με το bokeh που παρείχε ο Canon RF 28mm F2.8 STM.
«Όσο περισσότερες είναι οι λεπίδες του διαφράγματος τόσο πιο ομαλό είναι το bokeh και τόσο πιο τέλειο και κυκλικό φαίνεται», αναφέρει. «Ήταν σημαντικό, καθώς είχα τα φώτα του δρόμου και τους προβολείς των αυτοκινήτων στο φόντο. Αυτό το bokeh βελτιώνει τις εικόνες και τις κάνει πιο ελκυστικές στο μάτι.»
Εκτός από τη λήψη στατικών εικόνων, ο Andres είναι επίσης βιντεογράφος. Ο RF 28mm F2.8 STM είναι ιδανικός φακός για τους δημιουργούς περιεχομένου με κίνηση, καθώς και για τη δημιουργία ταινιών, γιατί η διόρθωση της μεταβολής της γωνίας θέασης κατά την αλλαγή της εστιακής απόστασης προσφέρει σταθερό καδράρισμα κατά την εναλλαγή μεταξύ σημείων εστίασης.
Μια ιδανική επιλογή για φωτογραφία δρόμου
Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ο Andres χρησιμοποίησε την Canon EOS R8 και διαπίστωσε ότι πρόκειται για μια εξαιρετική μηχανή για φωτογραφία δρόμου. Εκτίμησε ιδιαίτερα την έξυπνη αυτόματη εστίαση, η οποία του έδωσε τη δυνατότητα να διατηρήσει την τέλεια εστίαση στα θέματά του. «Μερικές φορές ένιωθα σαν να κλέβω. Είναι σχεδόν σαν να της έλεγα με το μυαλό μου τι ήθελα να κάνει κι εκείνη το έκανε.»
Οι πετυχημένες εικόνες από σκηνές δρόμου αφηγούνται ιστορίες μέσα στο κάδρο. Ο Andres θυμάται ένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικό παράδειγμα – έναν άντρα που στεκόταν κάτω από μια δέσμη φωτός, κάνοντας το διάλειμμά του (πάνω δεξιά). Χάρη στον διακριτικό εξοπλισμό του, ο Andres κατάφερε να τραβήξει τη φωτογραφία ενώ ο άντρας απολάμβανε ανενόχλητος εκείνη τη στιγμή ηρεμίας. Για το θέμα του, αυτή ήταν πιθανότατα μια συνηθισμένη ημέρα, αλλά όπως είδαμε μέσα από τον φακό του Andres, η στιγμή μετατράπηκε σε κάτι μαγικό.
«Η μοναδική συμβουλή που έχω να δώσω στους φωτογράφους σκηνών δρόμου είναι να βγουν έξω και να τραβήξουν ακόμη περισσότερες φωτογραφίες», υποστηρίζει ο Andres. «Θα μπορούσα να παραθέσω μια ολόκληρη λίστα με τεχνικές, αλλά στην πραγματικότητα, το πιο σημαντικό είναι να εξασκήσετε το βλέμμα σας να εντοπίζει τις κατάλληλες στιγμές. Και αυτό είναι το χαρακτηριστικό που θα σας κάνει καλύτερους φωτογράφους δρόμου.»
Σχετικά προϊόντα
-
Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)
EOS R8
Περάστε στη full-frame φωτογραφία και το βίντεο και κάντε πραγματικότητα τις δημιουργικές σας φιλοδοξίες. -
Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)
EOS R10
Κάντε τα επόμενα βήματά σας στη φωτογραφία και στο βίντεο με μια mirrorless μηχανή του Συστήματος EOS R που έχει κατασκευαστεί γύρω από έναν αισθητήρα μεγέθους APS-C. -
ΦΑΚΟΙ CANON
RF 28mm F2.8 STM
Ένας λεπτός, ελαφρύς φακός τύπου «pancake», για φωτογραφία ταξιδιωτικών θεμάτων και σκηνών δρόμου, με ευέλικτη εστιακή απόσταση 28mm και γρήγορο μέγιστο διάφραγμα f/2.8.