Ο Canon Ambassador Fernando Guerra γνωρίζει μερικά πράγματα για τα κτίρια. Σπούδασε αρχιτέκτονας στη χώρα καταγωγής του, την Πορτογαλία, ενώ στη συνέχεια δούλεψε με επιτυχία για αρκετά χρόνια σε μια αρχιτεκτονική εταιρεία στο Μακάου. Παρόλο που απολάμβανε τη δουλειά του, δεν μπορούσε να αφήσει την αγάπη της παιδικής του ηλικίας, τη φωτογραφία.
Το πάθος του Fernando για τη φωτογράφιση κτιρίων έγινε πιο έντονο όταν ξεκίνησε με τον αδερφό του, τον Sergio, να φωτογραφίζει αρχιτεκτονικά θέματα για κορυφαία περιοδικά και δικούς του πελάτες. Τώρα, με μια σειρά βραβείων στον ενεργητικό του, δεν μετανιώνει στιγμή.
Εδώ ο Fernando μοιράζεται μαζί μας μερικές από τις ιδέες, τις συμβουλές και τα κόλπα που έχει μάθει όλα αυτά τα χρόνια.
Ανεβείτε επίπεδο: Πώς να βελτιώσετε τις φωτογραφίες των αρχιτεκτονικών θεμάτων σας
Επί τω έργω: εύρεση του τέλειου κτιρίου
Η φωτογράφιση αρχιτεκτονικών θεμάτων δεν αφορά μόνο τα επιβλητικά συγκροτήματα γραφείων ή τις περίτεχνες εκκλησίες. Παρόλο που αυτά ενδείκνυνται για θεαματικές εικόνες, οποιοδήποτε κτίριο μπορεί να είναι όμορφο, σύμφωνα με τον Fernando – αν κοιτάξετε πολύ προσεκτικά ή καλύτερα αν δεν κοιτάξετε και τόσο!
"Μην ψάχνετε τη σωστή τοποθεσία", προτείνει. "Μπορεί να εντοπίσετε απίστευτα κτίρια σε φρικτές τοποθεσίες. Σκεφτείτε μεμονωμένα κτίρια και τι τα καθιστά ενδιαφέροντα. Μπορεί να είναι οτιδήποτε, από έναν ετοιμόρροπο αχυρώνα ή ένα ταπεινό σπίτι μέχρι και ένα μεγαλοπρεπές μουσείο ή ένα καθεδρικό ναό. Δεν πιστεύω καν ότι υπάρχουν "κακά" κτίρια προς φωτογράφιση. Πρέπει απλώς να περιμένετε το σωστό φως και την κατάλληλη στιγμή. "
Μόλις βρείτε ένα κτίριο και το ερωτευτείτε, μπορείτε να προσθέσετε στρώσεις στις εικόνες σας, όπως προτείνει ο Fernando. Είναι μια τεχνική που άντλησε από μία από τις μεγαλύτερες πηγές έμπνευσης, τον φωτογράφο του Magnum, Alex Webb, και –όπως εξηγεί ο Fernando στη συνέχεια– θα σας βοηθήσει να δώσετε μια άλλη διάσταση στη φωτογραφία σας.
"Οι φωτογραφίες του με σαγήνευσαν, ο τρόπος που χρησιμοποιούσε επίπεδα πάνω σε επίπεδα και δημιουργούσε περισσότερα στοιχεία σε μια φωτογραφία", αναφέρει ο Fernando σχετικά με τον Webb. "Για παράδειγμα, μπορεί να δείτε έναν άνθρωπο εδώ, ένα σκύλο εκεί, έναν άνδρα να περπατάει με μια ομπρέλα πιο πέρα. Οι λήψεις του αποτελούνται από διάφορα επίπεδα και δίνουν μια πραγματική αίσθηση της ζωής και του περιεχομένου.
Ως αρχιτέκτονας, ψάχνω τις ιδανικές αναλογίες, το τέλειο υλικό, τα ιδανικά χρώματα και φινίρισμα. Ως φωτογράφος, εξακολουθώ να προσπαθώ να μεταφέρω ακριβώς αυτό – να κάνω τα πράγματα να φαίνονται όμορφα", συνεχίζει ο Fernando. "Δεν ψάχνω γεωμετρία που να "βολεύει", απλώς προσπαθώ να κάνω το κτίριο να φαίνεται υπέροχο. Αυτό είναι το μήνυμα που προσπαθώ να στείλω."
Φωτογραφία ελεύθερης μορφής: ξεχάστε τους κανόνες
Ίσως πιστεύετε ότι ένας από τους πρώτους κανόνες της φωτογράφισης αρχιτεκτονικών θεμάτων είναι η χρήση τριπόδου. Σύμφωνα με τον Fernando αυτό δεν ισχύει.
"Μου αρέσει να έχω ελευθερία κινήσεων, γι' αυτό προτιμώ να μην χρησιμοποιώ τρίποδο, το οποίο πολλοί πιστεύουν ότι είναι ένα βασικό εργαλείο για τη φωτογράφιση αρχιτεκτονικών θεμάτων", λέει. "Προτιμώ να κινούμαι, εξερευνώντας ένα κτίριο από διαφορετικές γωνίες, γι' αυτό φωτογραφίζω χωρίς τρίποδο. Από τη στιγμή που θα φτάσω στο σημείο, μετακινούμαι ασταμάτητα μέχρι να φύγω.
Άλλο ένα πλεονέκτημα όταν δεν χρησιμοποιείτε τρίποδο είναι ότι αν βρίσκεστε σε πολυσύχναστο μέρος, μπορείτε να φωτογραφίζετε χωρίς να τραβάτε την προσοχή. Διαφορετικά, οι άνθρωποι στο κάδρο μπορεί να γίνουν περίεργοι και να κοιτούν εσάς και τι κάνετε, αντί να συμπεριφέρονται φυσικά. Οι οθόνες μεταβλητής γωνίας πολλών φωτογραφικών μηχανών Canon είναι ιδανικές για αυτό. Μπορείτε να τραβήξετε φωτογραφίες από διαφορετικές γωνίες, χωρίς καν να φαίνεται ότι τραβάτε."
Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με το Fernando, όσον αφορά τα πρέπει και τα μη στη φωτογράφιση αρχιτεκτονικών θεμάτων, υπάρχει μόνο ένας κανόνας που πρέπει να ακολουθήσετε.
"Οι κάθετες πρέπει να είναι ίσιες, επομένως μην στρέφετε ποτέ την κάμερα προς τα πάνω ή προς τα κάτω, εκτός και αν χρησιμοποιείτε φακό tilt-shift που μπορεί να διορθώσει την προοπτική", μας εξηγεί. "Μπορείτε να διορθώσετε την προοπτική κατά την επεξεργασία στο λογισμικό, αλλά δεν νομίζω ότι θα φαίνεται σωστή. Συχνά συζητούνται πολλοί άλλοι κανόνες, αλλά πιστεύω ότι πρέπει να τους παραβιάσετε για να δημιουργήσετε το δικό σας χαρακτηριστικό έργο που θα ξεχωρίσει. Διατηρήστε ίσιες τις κάθετες γραμμές και φωτογραφίστε σαν να μην υπάρχει αύριο."
Φως: επιλογή του χρόνου φωτογράφισης
Κάτι άλλο που αποτελεί παρανόηση, σύμφωνα με τον Fernando, είναι ότι το καλύτερο φως για τη φωτογράφιση αρχιτεκτονικών θεμάτων είναι νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα, αυτό που συχνά αποκαλείται ως η "χρυσή ώρα".
"Όταν πρόκειται να φωτογραφίσω ένα κτίριο, θέλω να πηγαίνω από νωρίς το πρωί και να μένω μέχρι το βράδυ, που θα εμφανιστούν τα αστέρια. Κατά κάποιον τρόπο, είναι η ίδια προσέγγιση που θα ακολουθούσε και ένας φωτορεπόρτερ. Ακολουθώ το φως γύρω από το κτίριο και οι διάφορες όψεις του θα φαίνονται καλύτερα σε διαφορετικές ώρες της ημέρας. Μπορείτε επίσης να δείτε πώς χρησιμοποιούν οι άνθρωποι το κτίριο, προσθέτοντας πάλι αυτό το στοιχείο της ζωής. Είναι σαν να φωτογραφίζετε "μια μέρα από τη ζωή ενός κτιρίου". Θέλω να αποτυπώσω κάτι περισσότερο πέρα από το ίδιο το κτίριο.
Αν το φως είναι έντονο, μπορείτε να παίξετε με τις σκιές. Πρόσφατα τράβηξα μερικές υπέροχες φωτογραφίες ενός σπιτιού το μεσημέρι με τον ήλιο ψηλά στον ουρανό. Το φως έμπαινε μέσα από φεγγίτες της οροφής, φώτιζε ολόκληρο το εσωτερικό του κτιρίου και ήταν υπέροχο. Όταν ο ήλιος είναι πιο χαμηλά στον ουρανό, ένα κτίριο μπορεί να δείχνει κακό από τη μία πλευρά, αλλά υπέροχο από την άλλη. Πρέπει να κινείσαι και να ψάχνεις συνεχώς. Ακόμα κι αν είναι ο ουρανός είναι γκρι και ομιχλώδης, μπορείτε να τραβήξετε ενδιαφέρουσες λήψεις με πραγματικά απαλό φως. Μια άλλη εσφαλμένη πεποίθηση είναι ότι, αφού φωτογραφίσετε ένα κτίριο από ένα σημείο, έχετε τελειώσει με τη συγκεκριμένη πλευρά του. Επιστρέψτε αργότερα μέσα στην ημέρα και δείτε πώς το έχει επηρεάσει η αλλαγή του φωτός."
Στόχος: επιλογή των κατάλληλων φακών
Στο ξεκίνημα, ο Fernando προτείνει φακούς που επιτυγχάνουν καλή ισορροπία μεταξύ ενός σχετικά ευρέος οπτικού πεδίου και μιας χαμηλής παραμόρφωσης εικόνας. "Αγαπώ τους φακούς Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM και Canon RF 50mm F1.8 STM", λέει ενθουσιασμένος. "Είναι μικροί και διακριτικοί, για να μπορείτε να φωτογραφίζετε απαρατήρητοι. Η ποιότητα είναι εξαιρετική και είναι σχετικά οικονομικοί. Επίσης χρησιμοποιώ τον Canon EF 24-240mm F4-6.3 IS USM, λόγω της ευελιξίας του. Δεν δέχομαι καμία παραμόρφωση στις λήψεις των αρχιτεκτονικών θεμάτων, αλλά, χάρη στις διορθώσεις που γίνονται εσωτερικά στη μηχανή της σειράς EOS R, ο φακός δεν δημιουργεί παραμορφώσεις."
Ένας άλλος προσιτός φακός που είναι ιδιαίτερα κατάλληλος για φωτογράφιση αρχιτεκτονικών θεμάτων είναι ο Canon RF 16mm F2.8 STM. Αυτός ο σταθερός φακός με εστιακή απόσταση 16mm δεν είναι μόνο εξαιρετικά οικονομικός, αλλά και εξαιρετικά ευρύς, επιτρέποντάς σας να συμπεριλαμβάνετε περισσότερα στο κάδρο, όπως για παράδειγμα μια ολόκληρη γέφυρα. Οι λάτρεις της αρχιτεκτονικής θα λατρέψουν επίσης τα ενδιαφέροντα εφέ στις γραμμές και τις γωνίες που προσφέρει ο φακός.
Μόλις καταλήξετε σε μια φωτογραφική μηχανή και σε έναν φακό που σας ταιριάζουν και εξοικειωθείτε με τα βασικά του είδους, ο Fernando προτείνει να πειραματιστείτε ακόμα περισσότερο με την φωτογράφιση αρχιτεκτονικών θεμάτων, σε όλα, από τη γωνία της λήψης μέχρι τα φίλτρα φακού.
"Ένα φίλτρο ουδέτερης πυκνότητας είναι ιδανικό για εικόνες μακράς έκθεσης ακόμα και σε συνθήκες έντονου φωτισμού", εξηγεί ο Fernando. "Για φωτογράφιση αρχιτεκτονικών θεμάτων σε ένα πολυσύχναστο μέρος, οι εικόνες μακράς έκθεσης θα εξαφανίσουν αποτελεσματικά όλους τους ανθρώπους και την κίνηση στην περιοχή, αφαιρώντας τους από τη λήψη. Ένα φίλτρο κυκλικής πόλωσης είναι ιδανικό για την αφαίρεση ανακλάσεων από τα τζάμια των παραθύρων. Λειτουργεί εξίσου καλά σε κτίρια με γυαλιστερό φινίρισμα. Έπρεπε να φωτογραφίσω ένα κτίριο από τσιμέντο που ήταν βαμμένο σε κόκκινο χρώμα και ήταν εξαιρετικά γυαλιστερό. Απλώς ενεργοποίησα το φίλτρο κυκλικής πόλωσης και όλη η λάμψη εξαφανίστηκε, αφήνοντας το χρώμα να φανεί."
Για τον Fernando, η φωτογράφιση αρχιτεκτονικών θεμάτων δεν είναι απλώς μια δουλειά, είναι ο προορισμός του στη ζωή. Και μάλιστα, ένας προορισμός που αντλεί έμπνευση από τη ζωή, ακόμα και αυτή των κτιρίων.
"Τελικά ασχολούμαι με τη φωτογράφιση αρχιτεκτονικών θεμάτων επαγγελματικά, αλλά εξακολουθώ να αισθάνομαι ότι οι άνθρωποι που βρίσκονται στο εσωτερικό ή που χρησιμοποιούν το κτίριο είναι το πιο ενδιαφέρον στοιχείο", καταλήγει. "Για μένα, η φωτογράφιση αρχιτεκτονικών θεμάτων είναι η αποτύπωση της ζωής."
Είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε;
Σύνταξη: Matthew Richards
Σχετικά προϊόντα
-
RF 24mm F1.8 MACRO IS STM
Ένας μικρός, ελαφρύς, σταθερός φακός 24mm, ιδανικός για φωτογράφιση τοπίων, vlogging και φωτογράφιση εσωτερικών χώρων, καθώς επίσης και για εξαιρετικές εικόνες macro. -
EOS R
Mirrorless μηχανή full frame που προσφέρει νέες ευκαιρίες δημιουργικότητας σε φωτογράφους και κινηματογραφιστές. -
RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM
Ένας μικρός και ελαφρύς φακός ζουμ RF 15-30mm, ιδανικός για ταξίδια, συμπεριλαμβανομένων των αστικών και των φυσικών τοπίων, των αρχιτεκτονικών θεμάτων και του vlogging εν κινήσει. -
EOS R5
Αναθεωρήστε όσα ξέρατε για τις mirrorless φωτογραφικές μηχανές. Οι απαράμιλλες επιδόσεις της EOS R5 θα φέρουν την επανάσταση στη φωτογραφία και την κινηματογράφηση. -
TS-E 17mm f/4L
Επαγγελματικός εξαιρετικά ευρυγώνιος φακός f/4 σειράς L, για όσους ειδικεύονται στη φωτογράφιση αρχιτεκτονικών έργων και εσωτερικών χώρων. -
TS-E 24mm f/3.5L II
Για ρεαλιστικές ευρυγώνιες λήψεις με μεγάλο βάθος -
RF 24-105mm F4L IS USM
Ελαφρύς και πολυτάλαντος φακός ζουμ 24-105mm f/4 της σειράς L με γρήγορη, αθόρυβη αυτόματη εστίαση και σταθεροποίηση εικόνας 5 στοπ. -
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Φακός MACRO με γρήγορο διάφραγμα 35mm f/1.8 για ευρυγώνια προοπτική, εστίαση από κοντινή απόσταση και υβριδική σταθεροποίηση εικόνας. -
RF 50mm F1.8 STM
Ένας μικρός, πολύ ήσυχος και ελαφρύς σταθερός φακός RF 50mm, με ευρύ διάφραγμα f/1.8, ιδανικός για να απογειώσετε το δημιουργικό σας όραμα.