Για να φωτογραφίζετε σαν επαγγελματίας, χρειάζεστε τον σωστό εξοπλισμό. Με μια πληθώρα επιλογών σε μηχανές και φακούς, χάρη στην ταχύτατη εξέλιξη της τεχνολογίας, πώς μπορείτε να ξέρετε ποιο κιτ εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες σας;
Είτε είστε ένας απόφοιτος που ξεκινάει τώρα στον χώρο είτε ενθουσιώδης χομπίστας που επιθυμεί να επεκτείνει τις δυνατότητές του, ή ένας νεαρός επαγγελματίας που θέλει να ανέβει σκαλοπάτι στην καριέρα του, ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να σκεφτείτε είναι το είδος φωτογραφίας με το οποίο θέλετε να ασχοληθείτε. Ένας φωτογράφος ντοκιμαντέρ, ο οποίος μπορεί να χρειαστεί να δουλέψει αθόρυβα και με διακριτικότητα σε διάφορα περιβάλλοντα, έχει διαφορετικές απαιτήσεις κιτ σε σύγκριση, για παράδειγμα, με έναν φωτογράφο μόδας, ο οποίος δουλεύει σε σενάρια που έχουν διαμορφωθεί προσεκτικά με επαγγελματίες μοντέλα.
Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι η δυνατότητα μιας μηχανής να καταγράφει βίντεο. «Γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό εργαλείο», αναφέρει ο Mike Burnhill, ειδικός προϊόντων στην Canon Europe. «Για παράδειγμα, το βίντεο αποτελεί βασικό κομμάτι στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, και το να μπορεί κανείς να τραβάει και φωτογραφίες και βίντεο ανοίγει σε μεγάλο βαθμό την αγορά εργασίας στον χώρο της φωτογραφίας.»
Εδώ, τρεις νεαροί επαγγελματίες που εξειδικεύονται σε διαφορετικούς τομείς και που ο καθένας τους έχει τη δική του ιστορία σχετικά με το πώς μπήκε στον χώρο, μιλούν για τις μηχανές και τους φακούς Canon που χρησιμοποιούν και μας εξηγούν τι είναι αυτό που τους κάνει ιδανικούς για το στυλ που έχουν επιλέξει. Είναι οι εξής: ο Νιγηριανός φωτογράφος μόδας και πορτραίτων Emmanuel Oyeleke, η Γερμανορωσίδα φωτογράφος ντοκιμαντέρ Nanna Heitmann και ο Ingo Leitner, ο οποίος έχει ως βάση του την Αυστρία και αποτελεί μέρος του διδύμου φωτογράφισης γάμων Carmen και Ingo. Μαζί με τις δικές τους υποδείξεις, θα διαβάσετε και συμβουλές από τον ειδικό Mike Burnhill.
Φωτογραφίστε σαν επαγγελματίας: το απαραίτητο κιτ για να αναβαθμίσετε τις φωτογραφίες σας
Το καλύτερο κιτ για φωτογράφιση μόδας
Ο Emmanuel Oyeleke, πρώην επαγγελματίας παίκτης Scrabble, ο οποίος ερωτεύτηκε τη φωτογραφία καθώς ταξίδευε για τουρνουά σε όλο τον κόσμο, έχει κερδίσει βραβεία όπως αυτό του Καλύτερου Φωτογράφου Μόδας της Χρονιάς (ASFA) το 2019. Όντας αυτοδίδακτος σε μεγάλο βαθμό, μπήκε στον χώρο φωτογραφίζοντας γάμους (ορισμένους ακόμη και με 3.000 καλεσμένους) στην πατρίδα του τη Νιγηρία, πριν μεταφερθεί στο lifestyle. Πλέον δημιουργεί λαμπερά και όμορφα editorial για τα κορυφαία περιοδικά μόδας της Αφρικής, καθώς και εμπορικές δουλειές για σήματα όπως η Coca-Cola και η Unilever.
«Άρχισα να χρησιμοποιώ το Σύστημα EOS R το 2018 και αποδείχθηκε αποκάλυψη για μένα», λέει. «Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για το τεχνικό κομμάτι, καθώς οι μηχανές κάνουν αυτό που πρέπει, δίνοντάς σας την ελευθερία να είστε δημιουργικοί, χωρίς περιορισμούς.» Χρησιμοποιεί κυρίως την Canon EOS R5 από το 2020 που κυκλοφόρησε. «Ο αισθητήρας 45MP καταγράφει τεράστιο όγκο πληροφοριών και μου δίνει την επιλογή κοπής του τμήματος που με ενδιαφέρει, το οποίο θα έχει ακόμη υψηλή ανάλυση.
«Αν είναι εντός του προϋπολογισμού σας, θα έλεγα ότι η EOS R5 είναι ιδανική για δουλειές μόδας. Αν όχι, προτείνω την EOS R6, επειδή κάνει σχεδόν όλα όσα και η R5, απλώς με χαμηλότερη ανάλυση.»
«Παρ’ όλο που η φωτογράφιση μόδας αφορά τα ρούχα, όταν κοιτάμε τις φωτογραφίες ανθρώπων το βλέμμα μας τείνει να πέφτει πρώτα στα πρόσωπά τους. Επομένως, η παρακολούθηση προσώπου/ματιών στις μηχανές EOS R5 και EOS R6 είναι σημαντική», προσθέτει ο Mike Burnhill. «Ένα άλλο χρήσιμο χαρακτηριστικό για τη φωτογράφιση μόδας είναι η οθόνη αφής μεταβλητής γωνίας, η οποία σας επιτρέπει να τραβάτε λήψεις από διαφορετικές γωνίες για ενδιαφέρουσες και δυναμικές εικόνες.»
Οι αγαπημένοι φακοί του Emmanuel είναι ο Canon RF 50mm F1.2L USM και ο RF 85mm F1.2L USM, και τους προτείνει και τους δύο σε φοιτητές στον χώρο της μόδας. «Είναι ευκρινείς, γρήγοροι, με πολύ καλή κατασκευή και αξίζουν τα χρήματά τους – ένας καλός φακός κρατάει για πολλά χρόνια», λέει με ενθουσιασμό.
«Είναι εξαιρετικοί φακοί για να φωτογραφίζετε τα πάντα, από λήψεις πλήρους μεγέθους μέχρι πορτραίτα με κολακευτική προοπτική», συμφωνεί ο Mike. «Η άλλη εναλλακτική λύση θα ήταν ένας φακός ζουμ, όπως ο RF 24-70mm F2.8L IS USM, ή ο EF 24-70mm f/2.8L II USM με προσαρτημένο προσαρμογέα.»
Το καλύτερο κιτ για φωτογράφιση ντοκιμαντέρ
Η φωτογράφος ντοκιμαντέρ Nanna Heitmann γεννήθηκε στη Γερμανία το 1994 και αγόρασε την πρώτη της DSLR, μια Canon EOS 400D (την οποία διαδέχθηκε πλέον η Canon EOS 850D), όταν ήταν 14 ετών. Μεγαλώνοντας, αντλούσε έμπνευση από τις εικόνες που έβλεπε στο National Geographic. Πήρε το πτυχίο της στο φωτορεπορτάζ και στη φωτογραφία ντοκιμαντέρ από το Πανεπιστήμιο του Ανόβερο και, συγκεκριμένα, από το τμήμα Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τέχνης. Έκτοτε το έργο της έχει δημοσιευθεί, μεταξύ άλλων, στο National Geographic, στο περιοδικό TIME και στο de Volkskrant. Το 2019 ήταν υποψήφια για το Magnum.
Τα τελευταία χρόνια, η Nanna, η οποία εργάζεται κυρίως σε μακροχρόνια έργα, όπως η δημιουργία ντοκιμαντέρ για την κοινότητα γύρω από το τελευταίο ανθρακωρυχείο της Γερμανίας, χρησιμοποιεί την Canon EOS R και την Canon EOS R5. «Παλιότερα χρησιμοποιούσα την Canon EOS 5D Mark III, αλλά πλέον μου αρέσει να δουλεύω με τις mirrorless μηχανές της Canon», λέει. «Δεδομένου ότι κουβαλάω τον εξοπλισμό μου όλη την ημέρα, είναι πολύ καλύτερα να δουλεύω με μια πιο ελαφριά μηχανή.»
Η Nanna αναφέρει ότι οι καινοτομίες που παρουσιάστηκαν στις μηχανές EOS R και EOS R5, όπως η αυτόματη εστίαση σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού έως τα -6 EV, αποτελούν μεγάλο πλεονέκτημα για την δουλειά ντοκιμαντέρ. «Η ευαισθησία σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού είναι σημαντική όταν εργάζεστε με λίγο φως και χωρίς φλας, ενώ η δυνατότητα χρήσης της κατάστασης αθόρυβης λήψης της μηχανής σημαίνει ότι μπορείτε να δουλεύετε με διακριτικότητα», αναφέρει. «Σίγουρα θα πρότεινα την EOS R και την EOS R5 στους φοιτητές ντοκιμαντέρ.»
Για όσους έχουν λίγο πιο περιορισμένο προϋπολογισμό, υπάρχει και η επιλογή μιας άλλης μηχανής του Συστήματος EOS R, της EOS RP. «Είναι μια μικρότερη και πιο ελαφριά μηχανή που διαθέτει πολλές θαυμάσιες λειτουργίες, όπως η κατάσταση αθόρυβης λήψης και, όπως και οι άλλες μηχανές του Συστήματος EOS R, είναι πλήρως συμβατή με φακούς EF», δηλώνει ο Mike.
«Αν ο προϋπολογισμός σας επαρκεί για την EOS R6, με τις εκπληκτικές της δυνατότητες σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού, μπορείτε να αντιμετωπίσετε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών φωτισμού, ενώ η παρακολούθηση προσώπου/ματιών σάς επιτρέπει να επικεντρωθείτε στον χρόνο, στη σύνθεση και στις εκφράσεις, αντί για την εστίαση.»
Στη Nanna αρέσει να πλησιάζει κοντά στα άτομα που φωτογραφίζει και γι’ αυτόν τον λόγο χρησιμοποιεί σχεδόν πάντα τους φακούς Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM και RF 50mm F1.2L USM. «Χρειάζομαι μόνο δύο φακούς», λέει. «Προτιμώ τους σταθερούς φακούς σε σχέση με τους ζουμ, γιατί σε υποχρεώνουν να κινείσαι στον χώρο και να δουλεύεις περισσότερο πάνω στις εικόνες.»
Ο Mike συμφωνεί ότι αυτοί οι δύο φακοί αποτελούν τον ιδανικό συνδυασμό. «Οι εστιακές αποστάσεις των 35mm και 50mm ήταν πάντοτε δημοφιλείς για ντοκιμαντέρ και ρεπορτάζ, γιατί προσφέρουν πιο φυσική προοπτική», λέει. «Ο RF 35mm F1.8 Macro IS STM είναι μικρός, έχει λογική τιμή και διαθέτει Σταθεροποιητή εικόνας 5 στοπ για ευκρινείς λήψεις χωρίς τρίποδο.»
Το καλύτερο κιτ για φωτογράφιση γάμων
H Carmen και o Ingo Leitner συναντήθηκαν σε μια παραλία της Ιταλίας το 2003. Αφού ανακάλυψαν την κοινή τους αγάπη για τη φωτογραφία καθώς ταξίδευαν μαζί, άρχισαν να φωτογραφίζουν τους γάμους των φίλων και των συγγενών τους, πριν κάνουν το μεγάλο βήμα και δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση το 2009.
Αυτό το ζευγάρι, που ξεκίνησαν ως μηχανικός και μακιγιέρ, έχουν φωτογραφήσει γάμους σε ορισμένες από τις πιο όμορφες τοποθεσίες του πλανήτη. Η πρώτη τους DSLR, την οποία έχουν ακόμα, ήταν μια Canon EOS 350D (την οποία διαδέχθηκε πλέον η Canon EOS 850D) και πλέον χρησιμοποιούν τις EOS R5 και EOS R6 – πολύ συχνά ταυτόχρονα, αποτυπώνοντας στατικές εικόνες με τη μία και τραβώντας βίντεο με την άλλη.
«Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό για εμάς είναι η εξαιρετική ακρίβεια του συστήματος εστίασης, τόσο στην EOS R5 όσο και στην EOS R6», αναφέρει ο Ingo. «Ακόμη και με τους φακούς πλήρως ανοικτούς, οι λήψεις είναι απίστευτα ευκρινείς. Το άλλο μεγάλο πλεονέκτημα, και για το βίντεο, είναι το Ενσωματωμένο σύστημα σταθεροποίησης εικόνας (IBIS), το οποίο προσφέρει έως και 8 στοπ σταθεροποίησης με συγκεκριμένους φακούς, γεγονός που σημαίνει ότι δεν χρειαζόμαστε τρίποδα ή μονόποδα.»
Για όσους θέλουν να δουλέψουν ως φωτογράφοι γάμων, η Ingo θεωρεί ότι αξίζει να επενδύσουν σε μια EOS R5. «Αν δεν χρειάζεστε αρχεία 45MP, θα μπορούσατε να βολευτείτε μια χαρά και με την EOS R6», προσθέτει.
«Τα δύο μεγαλύτερα πλεονεκτήματα αυτών των μηχανών για τη φωτογράφιση γάμων είναι η παρακολούθηση προσώπου/ματιών και η αθόρυβη λειτουργία λήψης, η οποία σας επιτρέπει να τραβάτε φωτογραφίες χωρίς οι άλλοι να το αντιλαμβάνονται, ειδικά σε ήσυχα μέρη», προσθέτει ο Mike. «Επίσης, πρόκειται για υβριδικές μηχανές, οι οποίες μπορούν να καταγράψουν βίντεο RAW με ανάλυση έως και 8K, καθώς και 4K στα 120p για την EOS R5 και 4K UHD στα 60p για την EOS R6.»
Η Carmen και ο Ingo χρησιμοποιούν κυρίως τους φακούς Canon EF 35mm f/1.4L II USM, RF 50mm F1.2L USM και RF 85mm F1.2L USM, καθώς και τον RF 28-70mm F2L USM. Για κάποιον που ξεκινάει τώρα στη φωτογράφιση γάμων, ο Ingo έχει την εξής συμβουλή: «Θα πρότεινα φακούς 35mm και 50mm, με μεγάλες τιμές μέγιστου διαφράγματος – όπως οι φακοί της σειράς L, αν είναι εντός του προϋπολογισμού σας.»
«Στο ξεκίνημά σας ως φωτογράφος γάμων, ένας φακός ζουμ πολλαπλών χρήσεων, όπως ο RF 24-105mm F4L IS USM, είναι εξαιρετικά χρήσιμος. Πρόκειται για έναν φακό που μπορεί να κάνει λίγο απ’ όλα», προτείνει ο Mike. «Στη συνέχεια μπορείτε να τον συνδυάσετε με έναν RF 50mm F1.8 STM ή έναν EF 85mm f/1.8 USM – ένα γρήγορο, μικρό και φωτεινό μοντέλο. Αυτό θα σας επέτρεπε να καταγράφετε διάφορα είδη εικόνων – π.χ. χρησιμοποιώντας το πιο ευρύ διάφραγμα για να απομονώσετε το θέμα από το φόντο. Με έναν φακό ζουμ και με έναν γρήγορο σταθερό φακό, θα είστε προετοιμασμένοι για τις περισσότερες περιπτώσεις.»
Όποια διαδρομή κι αν σχεδιάζετε να ακολουθήσετε –είτε είναι φωτογράφιση μόδας και πορτραίτων, φωτογράφιση ντοκιμαντέρ, φωτογράφιση γάμων είτε κάτι άλλο– η επένδυση σε ένα καλό κιτ αποτελεί επένδυση στο μέλλον σας. Η περιπέτειά σας ως επαγγελματία ξεκινάει εδώ…
Σύνταξη: David Clark
Σχετικά προϊόντα
-
EOS R
Mirrorless μηχανή full frame που προσφέρει νέες ευκαιρίες δημιουργικότητας σε φωτογράφους και κινηματογραφιστές. -
EOS RP
Μια μικρή, ελαφριά και εύχρηστη mirrorless φωτογραφική μηχανή full frame, σχεδιασμένη για ταξίδια και καθημερινές φωτογραφίσεις. -
EOS R6
Ό,τι κι αν φωτογραφίζετε, όπως κι αν το φωτογραφίζετε, η EOS R6 ενισχύει τη δημιουργικότητά σας με τρόπους που ποτέ πριν δεν θεωρούσατε εφικτούς. -
RF 24-70mm F2.8L IS USM
Εξασφαλίστε επαγγελματικό αποτέλεσμα στη δουλειά σας με mirrorless μηχανές full-frame χάρη στο ζουμ 24-70mm με γρήγορο διάφραγμα και στα 5 στοπ σταθεροποίησης εικόνας. -
RF 24-105mm F4L IS USM
Ελαφρύς και πολυτάλαντος φακός ζουμ 24-105mm f/4 της σειράς L με γρήγορη, αθόρυβη αυτόματη εστίαση και σταθεροποίηση εικόνας 5 στοπ. -
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Φακός MACRO με γρήγορο διάφραγμα 35mm f/1.8 για ευρυγώνια προοπτική, εστίαση από κοντινή απόσταση και υβριδική σταθεροποίηση εικόνας. -
RF 50mm F1.2L USM
Σταθερός φακός 50mm f/1.2 για κορυφαία ευκρίνεια και εξαιρετικές επιδόσεις σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού. -
Mount Adapter EF-EOS R
Ο τυπικός Προσαρμογέας βάσης EF-EOS R επιτρέπει την απρόσκοπτη χρήση των φακών EF-S και EF σε μηχανές EOS R.