Η ζωή μετά το βραβείο Καλύτερου Νεαρού Φωτογράφου Άγριας Φύσης

Φωτογραφίζετε από χόμπι ή θέλετε να ασχοληθείτε επαγγελματικά με τη φωτογραφία; Ο Marc Albiac και ο Michel d'Oultremont αποκαλύπτουν τα κρυφά μυστικά της επιτυχίας τους, στην πορεία τους από νεαροί ερασιτέχνες σε Canon Ambassador.
Λεοπάρδαλη που ξεκουράζεται στη σκιά.

Όταν ο Marc Albiac ήταν έφηβος και εξερευνούσε την τέχνη της φωτογραφίας, ο ίδιος και ο πατέρας του περνούσαν ώρες σε μια ιστοσελίδα όπου οι κορυφαίοι Ισπανοί φωτογράφοι άγριας φύσης μιλούσαν για τις τεχνικές πίσω από τις εικόνες τους. Θυμάται τον Mario Cea να εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο δημιούργησε μια εικόνα με διπλή έκθεση μιας κουκουβάγιας υπό το φως του φεγγαριού, σε ένα μόνο καρέ. Λίγα χρόνια αργότερα, ο Marc παρουσίασε το έργο του σε μια σημαντική έκθεση στον χώρο της φωτογραφίας, μαζί με τον Mario. Ο Marc είναι πλέον Canon Ambassador, με πολλά βραβεία να τον συνοδεύουν, όπως το μεγάλου κύρους βραβείο του Καλύτερου Νεαρού Φωτογράφου Άγριας Φύσης, το οποίο του απονεμήθηκε σε ηλικία 14 ετών.

Εδώ, ο ίδιος και ο επίσης Ambassador Michel d'Oultremont, ο οποίος ζει και εργάζεται στο Βέλγιο και έχει κερδίσει δύο φορές το Rising Star Portfolio Award για τον Καλύτερο Φωτογράφο Άγριας Φύσης της Χρονιάς, μας εξηγούν πώς αυτός ο διαγωνισμός έδωσε ώθηση στην καριέρα τους. Επίσης, δίνουν συμβουλές σε ενθουσιώδεις, νεαρούς φωτογράφους της φύσης που επιθυμούν να ακολουθήσουν τα βήματά τους.

Πορτραίτο του Canon Ambassador Marc Albiac να κρατάει μια μηχανή με έναν μεγάλο τηλεφακό.

Ο Marc Albiac, Canon Ambassador, χρησιμοποιεί συχνά extender φακών για να πετύχει κοντινές λήψεις θεμάτων της φύσης, κι έτσι καταφέρνει να αιχμαλωτίζει λεπτομέρειες από μακριά, χωρίς να τρομάξει το θέμα του.

Πορτραίτο του Canon Ambassador Michel d'Oultremont καθώς στέκεται στο χιόνι.

"Το πιο σημαντικό είναι να σεβόμαστε την άγρια φύση που φωτογραφίζουμε. Είναι απαραίτητο. Η επαφή με τα άγρια ζώα είναι φανταστική, αλλά πρέπει να τα σεβόμαστε», λέει ο Canon Ambassador Michel d'Oultremont.

Τι εκδηλώθηκε πρώτα: η αγάπη σου για την άγρια φύση ή η αγάπη σου για τη φωτογραφία;

Marc Albiac: Πριν ακόμη περιπατήσω, οι γονείς μου συνήθιζαν να με παίρνουν μαζί τους στο βουνό. Στον πατέρα μου άρεσε να φωτογραφίζει τα τοπία και τα ζώα εκεί. Όταν ήμουν επτά ετών, αναβάθμισε τον φωτογραφικό εξοπλισμό του και κληρονόμησα τη μηχανή του, μια Canon EOS 30D (πλέον τη διαδέχτηκε η Canon EOS 90D). Πρώτα εκδηλώθηκε η αγάπη μου για τα ζώα. Η μηχανή ήταν ένα εργαλείο που μου επέτρεπε να πάρω μαζί μου αυτήν την άγρια πανίδα στο σπίτι.

Michel d'Oultremont: Σίγουρα η αγάπη για την άγρια φύση. Ξεκίνησα την παρατήρηση πουλιών για τρία χρόνια αρκετά εντατικά. Η φωτογραφία είναι το μέσο που μου επιτρέπει να απαθανατίσω τις συναντήσεις μου με την άγρια φύση. Θα μπορούσε να ήταν γλυπτική ή ζωγραφική, αλλά δεν έχω αυτό το ταλέντο. Τράβηξα τις πρώτες μου εικόνες σε έναν βάλτο. Ξαπλωμένος στη λάσπη και περιμένοντας τα υδρόβια πουλιά. Ήταν πεζές εικόνες, αλλά ήταν υπέροχο που πήρα μαζί μου στο σπίτι μου αυτές τις στιγμές. Ο βάλτος απείχε λιγότερο από ενάμισι χιλιόμετρο από το σπίτι μου, οπότε ήταν πολύ βολικό. Ξεκίνησα με μια Canon EOS 400D (πλέον τη διαδέχτηκε η Canon EOS 850D) και έναν φακό EF 300mm f/4L USM εικοσαετίας (πλέον τον διαδέχτηκε ο Canon EF 300mm f/4L IS USM).

Αλογάκι της Παναγίας σκαρφαλωμένο στο πλάι του κοτσανιού ενός ακανθώδους φυτού.

Ο Marc Albiac, Canon Ambassador, ήταν μόλις 14 ετών όταν τράβηξε την εικόνα με το αλογάκι της Παναγίας (Empusa pennata). Του χάρισε το βραβείο του Καλύτερου Νεαρού Φωτογράφου Άγριας Φύσης στην κατηγορία 11-14. Ο Marc φωτογράφισε το αλογάκι της Παναγίας –που έχει ικανότητες καμουφλάζ– σε φόντο λευκού χαρτιού για να φανεί η πραγματικά εντυπωσιακή του μορφή. Λήψη με Canon EOS 5D Mark III (την οποία διαδέχτηκε πλέον η Canon EOS 5D Mark IV) και φακό Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM, με 1/100 δευτ., f/18 και ISO320. © Marc Albiac

Δύο αρσενικά ελάφια που μπλέκουν τα κέρατά τους, ορατά μέσα από μη εστιασμένο φύλλωμα, τη νύχτα.

Ο Michel d'Oultremont, Canon Ambassador, περίμενε τέσσερα χρόνια για να αποτυπώσει αυτήν την εικόνα της μάχης ανάμεσα σε ελάφια στην περιοχή των Αρδεννών του Βελγίου. «Κάθε χρόνο πήγαινα στο ίδιο μέρος και έλπιζα να ζήσω αυτήν την απίστευτη στιγμή», λέει. Λήψη με Canon EOS 5D Mark IV και φακό Canon EF 400mm f/2.8L IS II USM με Canon Extender EF 2x III, με 800mm, 1/400 δευτ., f/8 και ISO400. © Michel d'Oultremont

Και οι δύο κερδίσατε από νωρίς αναγνωρισιμότητα μέσω των βραβείων σας ως οι Καλύτεροι Νεαροί Φωτογράφοι Άγριας Φύσης της Χρονιάς. Τι πιστεύετε ότι κάνατε και σας οδήγησε σε αυτήν την επιτυχία;

Michel: Σε όλους τους διαγωνισμούς χρειάζεσαι τύχη. Για να επιλεγείς, αλλά και για να κερδίσεις ένα βραβείο. Εγώ έχω σταθεί αρκετά τυχερός και έχω κερδίσει αυτό το βραβείο δύο φορές. Είναι τιμή μου και είναι ωραίο να βλέπω ότι η άποψή μου για τον άγριο κόσμο βρίσκει ανταπόκριση από την κριτική επιτροπή και το κοινό.

Marc: Δεν τράβηξα ποτέ φωτογραφίες για να κερδίσω ένα διαγωνισμό, το έκανα επειδή το ήθελα. Νομίζω ότι αυτό είναι το μυστικό. Τράβηξα την εικόνα που μου χάρισε τη νίκη στον κήπο της γιαγιάς μου. Εκεί όπου μπορείτε να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο, εκεί θα τραβήξετε και τις καλύτερες φωτογραφίες. Αν δουλεύεις κοντά στο σπίτι, δεν αισθάνεσαι την πίεση ότι έχεις λίγες μέρες μπροστά σου μέχρι να ανέβεις στο αεροπλάνο της επιστροφής. Κι αν μια φορά δεν τραβήξεις καμία φωτογραφία που να σε ικανοποιεί, μπορείς απλώς να επιστρέψεις την επόμενη ημέρα.

Πώς ήταν η νίκη; Θα πρέπει να ήταν συναρπαστική αίσθηση, αλλά και λίγο συγκινητική μαζί;

Marc: Είμαι πολύ ντροπαλός, ακόμα και τώρα που είμαι 22 – και τότε ήμουν 15, οπότε ήμουν νευρικός. Αλλά ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Μου έστειλαν ένα email την άνοιξη και με ενημέρωσαν ότι είχα κερδίσει, αλλά η τελετή ήταν προγραμματισμένη για φθινόπωρο, οπότε πέρασαν έξι μήνες που δεν μπορούσα να πω τίποτα σε κανέναν.

Φυσικά, έχω λάβει μέρος και σε άλλους διαγωνισμούς και δεν έχω κερδίσει βραβεία. Ένα από τα καλύτερα στοιχεία της φωτογραφίας είναι η υποκειμενικότητά της. Η ίδια φωτογραφία μπορεί σε κάποιους να αρέσει και σε άλλους όχι. Οι διαγωνισμοί είναι το ίδιο. Πρέπει η φωτογραφία σου να αρέσει στην κριτική επιτροπή περισσότερο από τις άλλες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η φωτογραφία αυτή είναι καλύτερη ή χειρότερη από τις υπόλοιπες.

Όπως και η φωτογράφιση της άγριας φύσης, έτσι και οι διαγωνισμοί φωτογραφίας απαιτούν επιμονή. Στη φωτογράφιση άγριας φύσης είναι πολύ σημαντικό να επιμένεις, καθώς τις περισσότερες φορές τα ζώα δεν εμφανίζονται και επιστρέφεις στο σπίτι χωρίς φωτογραφίες. Ωστόσο, αν προσπαθήσεις σκληρά και κυνηγήσεις τη φωτογραφία που θέλεις, στο τέλος έχεις περισσότερες πιθανότητες να αποκτήσεις την εικόνα από ό,τι θα είχες αν έμενες σπίτι.

Michel: Πραγματικά με εξέπληξε. Όταν ήμουν νέος φωτογράφος, θαύμαζα τους νικητές του διαγωνισμού «Καλύτερος Φωτογράφος Άγριας Φύσης της Χρονιάς». Είμαι σε θέση να πω ότι οι εικόνες μου έχουν ψηφιστεί μεταξύ των καλύτερων στον κόσμο και αυτό είναι πολύ ευχάριστο και κολακευτικό.

Η επιμονή είναι το κλειδί της επιτυχίας, πρέπει να συνεχίζεις να προσπαθείς ξανά και ξανά. Είμαι αισιόδοξος και αρκετά πεισματάρης, οπότε αν δεν βλέπω ένα ζώο κάτω από όμορφο φως, όπως το θέλω, θα ξεκινήσω ξανά ελπίζοντας να πετύχω τη συνάντηση των ονείρων μου. Υπήρχε μια εικόνα που την έστελνα τρία χρόνια σε πολλούς διαγωνισμούς και δεν είχε επιλεχθεί ποτέ μέχρι το 2014 – ήταν μια εικόνα που μου άρεσε πραγματικά και νόμιζα ότι είχε δυναμική.

Αγριόγατα που κοιτάζει απευθείας τη φωτογραφική μηχανή και διασχίζει ένα χιονισμένο τοπίο.

Ο Michel Lay ξάπλωσε στο χιόνι και περίμενε μέχρι να δημιουργηθεί η τέλεια στιγμή για να απαθανατίσει αυτήν την εκπληκτική λήψη μιας αγριόγατας στις βελγικές Αρδέννες. Λήψη με Canon EOS R5 και φακό Canon EF 600mm f-4L IS II USM, με 1/250 δευτ., f/4.5 και ISO800. © Michel d'Oultremont

Νεαρή ιβηρική αρκούδα σε φυλλώματα κωνοφόρων με πράσινες και κίτρινες αποχρώσεων.

Ο Marc βρισκόταν στα βουνά με τον θείο και τον ξάδερφό του το καλοκαίρι του 2020, όταν εντόπισε αυτή την άγρια ιβηρική αρκούδα. «Περίμενα στο βουνό κατά την προσπάθειά μου να δω ιβηρικούς λύκους και πλησίασε αυτή η νεαρή αρκούδα. Μου αρέσει αυτό που αντιπροσωπεύει, η απόλυτη ελευθερία», λέει. Λήψη με Canon EOS-1D X Mark II (την οποία διαδέχτηκε πλέον η Canon EOS-1D X Mark III) και φακό Canon EF 500mm f/4L IS USM και Canon Extender 2x III στα 1000mm, με 1/320 δευτ., f/9 και ISO1600. © Marc Albiac

Πώς η νίκη σας έδωσε ώθηση στην καριέρα σας ως φωτογράφος άγριας φύσης;

Marc: Με αυτό το βραβείο και τη νίκη στον διαγωνισμό MontPhoto International Nature Photography στην κατηγορία των νέων το 2011, ξεκίνησα να συνεργάζομαι με την Canon Ισπανίας, οργανώνοντας σεμινάρια και ομιλίες για τη φύση σε μεγάλες εκθέσεις μαζί με φωτογράφους όπως ο Mario Cea. Εξακολουθώ να μην σκέφτομαι τον εαυτό μου ως επαγγελματία φωτογράφο, αν και είμαι. Αυτήν τη στιγμή σπουδάζω βιολογία στο πανεπιστήμιο, κάτι που ήθελα να κάνω από τότε που ήμουν πέντε ετών.

Michel: Χάρη στην πρώτη μου νίκη το 2014, μπόρεσα να συμμετάσχω με την Contrat Agency και τον David Hayes στο The Wait – ένα μικρό ντοκιμαντέρ διάρκειας 10 λεπτών σχετικά με το έργο μου, το οποίο στη συνέχεια προβλήθηκε ευρέως. Επίσης, ο διαγωνισμός με βοήθησε να γίνω γνωστός στο ευρύ κοινό. Το 2015, αποφάσισα να προσπαθήσω να ασχοληθώ επαγγελματικά με τη φωτογράφιση άγριας φύσης. Αυτό συνέβη ακριβώς μετά τις σπουδές μου στη φωτογραφία – προσπάθησα να σπουδάσω βιολογία στο πανεπιστήμιο, αλλά τα παράτησα γρήγορα, καθώς προτίμησα να είμαι στο πεδίο και η φωτογραφία μου πρόσφερε αυτήν την πολυτέλεια. Έδωσα στον εαυτό μου ένα περιθώριο τριών ετών για να δω αν είναι εφικτό. Έχουν περάσει έξι χρόνια.

Πιστεύετε ότι έχετε αναπτύξει το δικό σας στυλ στη φωτογράφιση άγριας φύσης;

Michel: Οι λήψεις μου είναι διαισθητικές, χωρίς να ανησυχώ πάρα πολύ για το τι θα δουλέψει και τι όχι. Δεν «στήνω» τις σκηνές μου και φωτογραφίζω απλώς τα πράγματα όπως εξελίσσονται. Οι συναντήσεις στην άγρια φύση μού επιτρέπουν να αποτυπώνω τα συναισθήματά μου όταν έρχομαι πρόσωπο με πρόσωπο με ένα άγριο ζώο.

Marc: Εξακολουθώ να μην βλέπω κοινό στυλ σε όλες τις φωτογραφίες μου. Για κάθε ζώο, προσπαθώ να κάνω διαφορετικά στυλ εικόνων. Κάποιες εικόνες θυμίζουν περισσότερο ντοκιμαντέρ, κάποιες άλλες είναι πιο καλλιτεχνικές, κάποιες είναι ασπρόμαυρες, κάποιες έγχρωμες, κάποιες σε κοντινό πλάνο, κάποιες δείχνουν το φυσικό τους περιβάλλον. Ενδιαφέρομαι περισσότερο για τη φωτογράφιση σπονδυλωτών ζώων: θηλαστικών, πουλιών, ερπετών, αμφιβίων. Πρέπει να έχεις γνώσεις γύρω από αυτά, τις συνήθειές τους και το πού θα τα βρεις.

Κοντινό πλάνο μιας κόκκινης αλεπούς που κοιτάζει απευθείας στη μηχανή. Έχει γίνει εστίαση στη μύτη του ζώου, ενώ τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του είναι ελαφρώς θολά.

Ο Michel μερικές φορές υιοθετεί μια μινιμαλιστική προσέγγιση στη σύνθεση των φωτογραφιών του, τραβώντας το βλέμμα στη φυσική ομορφιά των θεμάτων του. «Στην Ιαπωνία, με πλησίασε μια περίεργη κόκκινη αλεπού. Αποφάσισα να εστιάσω στη μύτη της», λέει για αυτήν την υπέροχη εικόνα. Λήψη με Canon EOS 5D Mark IV και φακό Canon EF 600mm f-4L IS II USM, με 1/2500 δευτ., f/4 και ISO2500. © Michel d'Oultremont

Γεννέτα που πηδάει από βράχο σε βράχο τη νύχτα, με τα αστέρια να αποτυπώνονται στο φόντο με διπλή έκθεση.

Αυτή η εικόνα, για την οποία ο Marc ήταν φιναλίστ στην κατηγορία 15-17 ετών στον διαγωνισμό Καλύτερου Νεαρού Φωτογράφου Άγριας Φύσης για το 2015, χρησιμοποιεί διπλή έκθεση στη μηχανή. «Μία για τη γεννέτα που πηδάει, που φωτίζεται από φλας, και μία άλλη για τα αστέρια στο φόντο», εξηγεί. Λήψη με Canon EOS 5D Mark III και φακό Canon EF 17-40mm f/4L USM στα 40mm, με 15 δευτ., f/4 και ISO1600. © Marc Albiac

Εξακολουθείτε να μαθαίνετε; Τι λάθη κάνατε όταν πρωτοξεκινήσατε;

Marc: Ναι. Υπάρχουν λάθη που κάνω ακόμα και τώρα. Για παράδειγμα, αν υπάρχει ένα ζώο που θέλω πραγματικά να φωτογραφίσω, γίνομαι νευρικός και προσπαθώ να πλησιάσω λίγο περισσότερο. Αυτό μερικές φορές έχει σαν αποτέλεσμα το ζώο να φεύγει τρέχοντας κι εγώ να χάνω τη λήψη.

Michel: Θα έλεγα η αναμονή για την εμφάνιση των ζώων. Χρειάζεται πολλή γνώση για την άγρια φύση και πολλή υπομονή για να την παρατηρήσουμε χωρίς να ενοχλούμε. Αλλά αυτό το έμαθα από πολύ νωρίς. Είμαι εξαιρετικά υπομονετικός σε όλους τους τομείς, πράγμα που σημαίνει ότι δεν απογοητεύομαι εύκολα και μπορώ πάντα να είμαι αισιόδοξος.

Οικογένεια αγριογούρουνων που διασχίζει έναν μεγάλο, φωτισμένο δρόμο τη νύχτα και μοιάζει σαν να χρησιμοποιεί τη διάβαση πεζών.

Αυτή η νυχτερινή λήψη ενός αγριογούρουνου με τα μικρά του που διασχίζουν τον δρόμο χάρισε στον Marc μια θέση ανάμεσα στους φιναλίστ στην κατηγορία 15-17 ετών στον διαγωνισμό του Καλύτερου Νεαρού Φωτογράφου Άγριας Φύσης για το 2017. Τα αγριογούρουνα είναι συνηθισμένα στη Βαρκελώνη, όπου προκαλούν προβλήματα στα τοπικά οικοσυστήματα και συχνά εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα. Λήψη με Canon EOS-1D X Mark IIΙ και φακό Canon EF 100mm f/2.8L Macro USM, με 1/25 δευτ., f/2.8 και ISO6400. © Marc Albiac

Μικρό πουλί με πορτοκαλί, λευκά και μαύρα φτερά που κουρνιάζει πάνω σε ένα καλάμι, εξαιρετικά λυγισμένο λόγω του βάρους του, σε ένα ομιχλώδες τοπίο.

Ο Michel χρησιμοποίησε μια πλωτή κρυψώνα για να αποτυπώσει αυτήν την εικόνα ενός πουλιού που αρπάζει ένα καλάμι σε μια βαλτώδη περιοχή. Λήψη με Canon EOS 5D Mark III και φακό Canon EF 500mm f/4L IS USM (τον οποίο διαδέχτηκε πλέον ο Canon EF 500mm f/4L IS II USM), με 1/2000 δευτ., f/4.5 και ISO8000. © Michel d'Oultremont

Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι φωτογράφοι άγριας φύσης στην προσπάθειά τους να πετύχουν;

Michel: Οι νεαροί φωτογράφοι θέλουν να έχουν οι φωτογραφίες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αμέτρητα «Μου αρέσει», από πολύ νωρίς. Για μένα, αυτός ο αγώνας δρόμου πρέπει να σταματήσει, επειδή απαιτεί να κάνεις όλο και περισσότερες ενέργειες που αναστατώνουν τα ζώα.

Marc: Το πιο δύσκολο είναι να βρείτε κάποιον να σας πάρει μαζί του έξω στη φύση. Ήμουν τυχερός που οι γονείς μου ενδιαφέρονταν για βουνά και ζώα, αλλά έχω φίλους που δεν είχαν αυτήν την ευκαιρία. Αν ζείτε σε μια μεγάλη πόλη όπως η Βαρκελώνη, είναι πιο δύσκολο να δείτε μεγάλη ποικιλία ζώων.

Τι συμβουλές θα δίνατε σε ερασιτέχνες φωτογράφους που θέλουν να ακολουθήσουν τα βήματά σας;

Michel: Μάθετε, διαβάστε και κατανοήστε τα ζώα προτού τα φωτογραφίσετε. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Τα ζώα και το περιβάλλον πρέπει να ζουν στην ηρεμία, χωρίς ενοχλήσεις. Αν τρομάξετε ένα ζώο για μια φωτογραφία, η φωτογραφία θα βγει άσχημη.

Marc: Φωτογραφίστε ό,τι θέλετε, με τον τρόπο που θέλετε. Αν θέλετε να φωτογραφίσετε ασπρόμαυρα, κάντε το. Αν σας αρέσει να φωτογραφίζετε με τηλεφακό, κάντε το. Μην τραβάτε τις φωτογραφίες που πιστεύετε ότι πρέπει να τραβήξετε. Τραβήξτε τις φωτογραφίες που θέλετε.


Σύνταξη: Rachel Segal Hamilton

Σχετικά προϊόντα

  • EOS 850D

    Κάντε το επόμενο βήμα στον δημιουργικό έλεγχο, καταγράφοντας φωτογραφίες με υπέροχες λεπτομέρειες και εντυπωσιακές ταινίες 4K με μια ελαφριά DSLR που προσφέρει ευρεία συνδεσιμότητα, έμπνευση και ανταμοιβή των προσπαθειών σας.
  • EOS 5D Mark IV

    Όποιο κι αν είναι το θέμα σας, απολαύστε ασυμβίβαστη ποιότητα εικόνας και εξαιρετικές, επαγγελματικές επιδόσεις.
  • EOS R

    Mirrorless μηχανή full frame που προσφέρει νέες ευκαιρίες δημιουργικότητας σε φωτογράφους και κινηματογραφιστές.
  • EOS 90D

    Μια DSLR με πληθώρα δυνατοτήτων, που σας επιτρέπει να πλησιάσετε πιο κοντά, να κάνετε πιο γρήγορες λήψεις και να καταγράψετε εκπληκτικές εικόνες 32,5 megapixel.
  • RF 600mm F11 IS STM

    Ένας επαναστατικός σούπερ τηλεφακός μικρού μεγέθους και βάρους, ιδανικός για φωτογράφους άγριας ζωής, σαφάρι ή τρένων.

Σχετικά άρθρα

Συμβουλές για τη φωτογράφιση άγριας ζωής

Συμβουλές και τεχνικές για να αναβαθμίσετε τις δεξιότητές σας στη φωτογράφιση άγριας ζωής και να αξιοποιήσετε στο έπακρο τη μηχανή σας και τους φακούς Canon.

Φωτογράφιση πτηνών με τον RF 200-800mm F6.3-9 IS USM

Ένας επαγγελματίας και ένας ερασιτέχνης φωτογράφος συνεργάζονται για να δοκιμάσουν τον RF 200-800mm F6.3-9 IS USM επί τω έργω.

Οι καλύτεροι φακοί για άγρια ζωή

Καταγράψτε εντυπωσιακές εικόνες άγριων ζώων και πουλιών με αυτούς τους φακούς, σταθερούς και ζουμ.

Άγρια ζωή σε συνθήκες ασθενούς φωτισμού

Αποκαλύψτε τις κρυμμένες ζωές των ζώων με τις κορυφαίες συμβουλές μας για νυχτερινή φωτογράφιση.