Μερικές φορές, η πίεση να τραβήξουν πλάνα με γρήγορη δράση μπορεί να αποσπάσει την προσοχή των φωτογράφων αθλητικών διοργανώσεων και να τους κάνει να χάσουν την πραγματικά εξαιρετική στιγμή – την εικόνα που θα ξεχωρίσει και θα τραβήξει την προσοχή. Ωστόσο, τα παραδείγματα εδώ αποδεικνύουν ότι με τις κατάλληλες ρυθμίσεις, με εξοπλισμό που μπορεί να λειτουργήσει σε συνθήκες υψηλής πίεσης και με μια δημιουργική πινελιά, μπορείτε να αποτυπώσετε εντυπωσιακές και ασυνήθιστες λήψεις.
Μιλήσαμε με πέντε επαγγελματίες που ειδικεύονται στη φωτογράφιση διάφορων αθλητικών διοργανώσεων, για να ανακαλύψουμε τι τους ενέπνευσε να τραβήξουν αυτές τις εικόνες, τι εξοπλισμό και τι ρυθμίσεις χρησιμοποίησαν, καθώς και τι συμβουλές θα έδιναν στους φιλόδοξους φωτογράφους που θέλουν να προσπαθήσουν να αναπαράγουν αυτά τα εφέ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΣΕ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
Οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από πέντε ξεχωριστές λήψεις αθλητικών διοργανώσεων
James Musselwhite
Η πάλη προσφέρεται για δραματικά πορτραίτα, αλλά ο φωτογράφος James Musselwhite ήθελε διακαώς να υπερβεί τα όρια με τη σουρεαλιστική εικόνα του (στην κορυφή) με τον Βρετανό επαγγελματία παλαιστή Cassius. «Δεν είναι κάποιος που περνά απαρατήρητος. Γι’ αυτό θέλαμε να αποδώσουμε αυτήν την ενέργεια μέσα από μια πιο παραδοσιακή αισθητική – σαν να εμφανίζεται μέσα από έναν βράχο», εξηγεί.
Ο James συνδύασε την Canon EOS R6 με τον Προσαρμογέα βάσης Canon EF-EOS R και με τον φακό Canon EF 70-200mm f/2.8L USM και τράβηξε την εικόνα στα 155mm, 1/8000 δευτ., f/5.6 και ISO400, ελέγχοντας τη μηχανή του μέσω της εφαρμογής Canon Camera Connect στο smartphone του. Η πρόκληση ήταν να πετύχει το αποτέλεσμα που ήθελε χωρίς να χρειαστεί να προβεί σε επεξεργασία μετά τη λήψη. «Ζωγραφίσαμε το σώμα του παλαιστή και στη συνέχεια του πετούσαμε σακούλες με αλεύρι μέχρι να πετύχουμε τη λήψη. Τοποθέτησα την EOS R6 σε τρίποδο, για να μπορώ να φωτογραφίζω από το τηλέφωνό μου, και διασύνδεσα τη μηχανή με μια οθόνη, γεγονός που μας επέτρεψε να επικεντρωθούμε στο φως και στο καδράρισμα», προσθέτει.
Ράγκμπι και ερασιτεχνική πάλη
Δοκιμάστε το μόνοι σας
«Πρέπει να ξέρετε πώς ακριβώς θα συμπεριφερθούν τα υλικά που χρησιμοποιείτε», λέει ο James. «Πειραματιστείτε με στοιχεία που δεν είναι συνηθισμένα στις λήψεις πορτραίτων. Θα μπορούσατε να ξεκινήσετε με νερό και βεγγαλικά ή να δοκιμάσετε ζωγραφική με φως με τον φακό του τηλεφώνου σας.»
Ο James προτείνει επίσης να δοκιμάσετε διαφορετικές ταχύτητες κλείστρου για να δείτε τι λειτουργεί πραγματικά στη μηχανή. «Βλέποντας πώς τα διάφορα στοιχεία μπορούν να παγώσουν κατά την κίνηση, αντλείτε πολύ σημαντικές πληροφορίες για το πώς θα τραβήξετε μια λήψη όπως αυτή εδώ», προσθέτει.
Jean-baptiste Liautard
Μια εικόνα από ένα παλιό πρόγραμμα προφύλαξης οθόνης αποτέλεσε την έμπνευση για τα μπλε ίχνη φωτός στην εντυπωσιακή λήψη του John-baptiste με τον ποδηλάτη βουνού Peter Kaiser. Για να δημιουργήσει τα ίχνη φωτός, ο John-baptiste περπατούσε γύρω από τον Peter κάνοντας με το φως κινήσεις παρόμοιες με αυτές που κάνει ένας υαλοκαθαριστήρας, διέκοπτε την κίνηση ενώ περπατούσε πίσω από αυτόν και στη συνέχεια επαναλάμβανε την ενέργειά του προς τα πίσω, για να δημιουργήσει αυτό το συμμετρικό αποτέλεσμα. «Ήξερα ότι ήθελα το θέμα μου να βρίσκεται στο κέντρο της εικόνας και το φως να δημιουργεί ένα δυναμικό μοτίβο από τη μία πλευρά της εικόνας στην άλλη», εξηγεί.
Η πρόκληση ήταν να καταλαβαίνει αν ξεκινούσε και τελείωνε τη ζωγραφική με το φως στο σωστό σημείο. «Έπρεπε να ελέγξω τα λάθη μου και να προσπαθήσω να βρω έναν τρόπο για να τα διορθώσω. Ο Peter έπρεπε να μένει εντελώς ακίνητος κι εγώ έπρεπε να περπατάω ομαλά, ώστε τα ίχνη να φαίνονται φυσικά», προσθέτει. «Η έκθεση 20 δευτερολέπτων μου επέτρεψε να κινούμαι γύρω από τον αθλητή με τη ράβδο LED, ενώ το διάφραγμα f/6.3 μου προσέφερε ένα πιο εκτεταμένο βάθος πεδίου, ώστε τα πάντα να βρίσκονται σε εστίαση, ακόμη και τα ίχνη φωτός.
Ακραία σπορ
Δοκιμάστε το μόνοι σας
«Τέτοιου είδους φωτογραφίες χρειάζονται χρόνο», εξηγεί ο Jean-baptiste. «Η μηχανή χρειάζεται να είναι εντελώς σταθερή, επομένως πρέπει να χρησιμοποιήσετε τρίποδο. Επίσης, χρειάζεστε μεγάλο χρόνο έκθεσης και πολύ σκοτεινό περιβάλλον.»
Αν το δοκιμάσετε μόνοι σας, χρησιμοποιήστε ως θέμα έναν φίλο που ποζάρει ή ένα αντικείμενο και στη συνέχεια πειραματιστείτε κάνοντας κινήσεις με ένα φως γύρω του, με διάφορους τρόπους. Όσο πιο αργά μετακινείτε την πηγή φωτός, τόσο πιο φωτεινή θα είναι η ζωγραφική με φως, καθώς ο αισθητήρας της μηχανής θα έχει περισσότερο χρόνο για να απορροφήσει το φως. Φροντίστε να φοράτε σκουρόχρωμα ρούχα, χωρίς ανακλαστικές επιφάνειες, για να μην φαίνεστε στις εικόνες σας.
Morgan Harlow
Η περιορισμένη ελευθερία κινήσεων της Morgan κατά τη διάρκεια αυτού του αγώνα netball την ανάγκασαν να κατεβάσει ρυθμούς και να επικεντρωθεί στην εύρεση της κορυφαίας λήψης. «Η Μαίρη δημιουργεί όμορφα σχήματα όταν κάνει άλματα για την μπάλα, γι' αυτό έστρεψα την προσοχή μου πάνω της, με σφιχτά πλάνα, και επέλεξα τα μάτια της ως το κύριο σημείο εστίασης», εξηγεί η Morgan.
Σύμφωνα με τα λεγόμενά της, αυτό αποτελεί ένα κλασικό παράδειγμα των τεχνικών απομόνωσης που χρειάζεται ένας φωτογράφος αθλητικών διοργανώσεων. «Στάθηκα πίσω από τα αντίπαλα δίχτυα για να είμαι στο πλάι. Σε όλο το γήπεδο υπήρχαν πινακίδες LED, οπότε έπρεπε να γονατίσω από πίσω τους για να τις κρατήσω εκτός κάδρου, απομονώνοντας την Μαίρη από τους άλλους παίκτες.»
Αθλητική δράση με έμφαση στο netball και την κολύμβηση
Δοκιμάστε το μόνοι σας
Η Morgan λέει ότι, για φωτογραφίες σαν κι αυτή, πρέπει να περιμένουμε για την κατάλληλη στιγμή, ενώ μας συμβουλεύει επίσης να εξετάζουμε το φόντο. «Ένα χρώμα ή ένα αντικείμενο που αποσπάει την προσοχή μπορεί να καταστρέψει τη φωτογραφία σας», λέει. Αν υπάρχει μακριά κάτι ανεπιθύμητο που τραβάει την προσοχή, επιλέξτε ευρύτερο διάφραγμα (επιλέγοντας μικρότερο αριθμό f). Αυτό θα θολώσει το φόντο, ενώ το θέμα σας θα παραμείνει ευκρινές και εστιασμένο.
Για να δημιουργήσετε ένταση και μυστήριο στις εικόνες σας, εστιάστε στα πρόσωπα των θεμάτων σας και ιδιαίτερα στα μάτια τους. Κατά τη φωτογράφιση αθλητικών διοργανώσεων, σκεφτείτε επίσης πώς θα κάνετε ενδιαφέρον το καδράρισμα. Ο τρόπος που η Morgan αποτύπωσε το πρόσωπο μέσα από τον λυγισμένο αγκώνα τραβάει την προσοχή μας στον αθλητή και στην αποφασιστικότητά του, σε μια κρίσιμη στιγμή του αγώνα.
Επιπλέον, αν φωτογραφίζετε ένα ομαδικό άθλημα, βεβαιωθείτε ότι βρίσκεστε στη σωστή θέση. Η Morgan στάθηκε κοντά στα αντίπαλα δίχτυα για να βρίσκεται στο σωστό μέρος και να είναι έτοιμη να αποτυπώσει τη δράση.
Samo Vidic
Ο Canon Ambassador Samo Vidic είναι ένας δημιουργικός, διεθνώς αναγνωρισμένος φωτογράφος αθλητικών διοργανώσεων για τη Red Bull. Αυτή η λήψη είναι με τον φίλο του, Nino, ο οποίος έμεινε παράλυτος από το λαιμό και κάτω έπειτα από ένα ατύχημα. Ο Samo είχε την ιδέα να δημιουργήσει μια ξεχωριστή εικόνα του Nino, όπου θα έδινε την ψευδαίσθηση ότι αγωνιζόταν κατεβαίνοντας έναν λόφο με ταχύτητα.
«Αγόρασα κάποιες μικρές βοηθητικές ρόδες για τον Nino, στερέωσα τη μηχανή στο πιρούνι και άλλαξα τη σέλα και το τιμόνι για να τον στηρίξω», εξηγεί. «Στη συνέχεια, τον σπρώξαμε λίγο, με ταχύτητα 5 χλμ./ώρα περίπου.»
Χρησιμοποιώντας δύο φλας Speedlite που ενεργοποιούνται από απόσταση, έναν ευρυγώνιο φακό και αργή ταχύτητα κλείστρου, ο Samo κατάφερε να απομονώσει τον Nino και να δημιουργήσει το θολό χάος που υπάρχει σε έναν αγώνα κατάβασης. «Ο Nino έκλαιγε στο τέλος – χάρηκε τόσο πολύ που μπόρεσε να βιώσει έστω και αυτήν τη μικρή κίνηση», λέει ο Samo.
Σπορ, διαφήμιση και περιπέτεια
Δοκιμάστε το μόνοι σας
Αν θέλετε να πετύχετε μια λήψη σαν κι αυτή, πρέπει να τελειοποιήσετε την τεχνική σας σε ένα πιο απλό και ελεγχόμενο περιβάλλον, συμβουλεύει ο Samo. «Ξεκινήστε από τα πιο απλά και αποκτήστε εμπειρία. Χρησιμοποιήστε αργή ταχύτητα κλείστρου και πειραματιστείτε τόσο με την αυτόματη εστίαση με παρακολούθηση ματιών όσο και με τη Χειροκίνητη εστίαση, για να δείτε τι σας αρέσει περισσότερο. Ζητήστε από έναν φίλο να εξασκηθεί μαζί σας, για να δοκιμάσετε την πανοραμική μετατόπιση σε διαφορετικές ταχύτητες, καθώς η ταχύτητα του θέματος θα επηρεάσει το αποτέλεσμα. Αρχικά, πειραματιστείτε μόνο με το φλας της μηχανής και μετά δοκιμάστε να στερεώσετε ένα Speedlite σε ένα δέντρο ή σε διαφορετικά ύψη – όλα αυτά θα επηρεάσουν τις σκιές και τη λήψη.»
Ella Ling
Αυτή η λήψη χρειάστηκε έξυπνη τοποθέτηση και υπομονή. «Ανέβηκα στο πέρασμα πάνω από το γήπεδο για να βρω κάτι μοναδικό», λέει η Ella. «Υπάρχει ένα μικρό παράθυρο απ’ όπου το φως πέφτει πάνω στον παίκτη και δημιουργεί έκθεση, ενώ η οροφή δημιουργεί μια σκιά στο γήπεδο. Με αυτόν τον τρόπο απέκτησα αυτό το εντυπωσιακό μαύρο φόντο. Πάτησα το κλείστρο όσο πιο κοντά μπορούσα για να πετύχω την μπάλα πάνω στη ρακέτα και να βεβαιωθώ ότι ο παίκτης δεν ήταν υπερεκτεθειμένος.»
Επαγγελματικό τένις
Δοκιμάστε το μόνοι σας
«Εξοικειωθείτε με την προσαρμογή των ρυθμίσεων έκθεσης και προσπαθήστε να βρείτε μια θέση σε κάποιο ψηλό σημείο, για να μπορείτε να φωτογραφίζετε προς τα κάτω κάποιο θέμα που βρίσκεται χαμηλά», συνιστά η Ella. «Για να δημιουργηθούν οι μεγάλες σκιές, ο ήλιος πρέπει να είναι χαμηλά στον ουρανό. Αυτό θα συμβεί με οποιοδήποτε άθλημα ή θέμα – δεν χρειάζεται να υπάρχει κίνηση.»
Για να πετύχετε εντυπωσιακές σκιές, αναζητήστε ευκαιρίες κατά την ανατολή και το ηλιοβασίλεμα, όταν ο ήλιος βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο στον ουρανό. Εναλλακτικά, θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε ένα Speedlite ή μια τεχνητή φωτεινή πηγή για να δημιουργήσετε ένα παρόμοιο αποτέλεσμα. Η σύνθεση είναι σημαντική όταν δουλεύετε με σκιές. Εδώ χρησιμοποιήθηκε ο κανόνας των τρίτων, με τον αθλητή να βρίσκεται στο δεξί τρίτο της εικόνας. Το χρώμα είναι ένα επίσης πολύ σημαντικό συστατικό στοιχείο – δείτε πώς ξεχωρίζει η μπάλα του τένις με το φωτεινό κίτρινο χρώμα. Να κάνετε πάντα ένα βήμα πίσω από τη δράση για να εξετάζετε τα καλλιτεχνικά στοιχεία.
Ελπίζουμε ότι αυτές οι εντυπωσιακές εικόνες και οι συμβουλές από τους επαγγελματίες σάς έδωσαν την απαραίτητη έμπνευση για δοκιμάσετε να δημιουργήσετε τις δικές σας εντυπωσιακές λήψεις αθλητικών διοργανώσεων. Όταν αρχίζετε να πειραματίζεστε με διαφορετικές τεχνικές, οι δημιουργικές δυνατότητες είναι άπειρες.
Σύνταξη: Jack Fittes
Σχετικά προϊόντα
-
Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)
EOS R7
Εξερευνήστε την άγρια φύση με μια μηχανή που προσφέρει εκπληκτική ταχύτητα και ποιότητα εικόνας, σε ένα φορητό σώμα APS-C σχεδιασμένο για το μέλλον. -
Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)
EOS R6
Ό,τι κι αν φωτογραφίζετε, όπως κι αν το φωτογραφίζετε, η EOS R6 ενισχύει τη δημιουργικότητά σας με τρόπους που ποτέ πριν δεν θεωρούσατε εφικτούς. -
Mirrorless μηχανές (χωρίς καθρέπτη)
EOS RP
Μια μικρή, ελαφριά και εύχρηστη mirrorless φωτογραφική μηχανή full frame, σχεδιασμένη για ταξίδια και καθημερινές φωτογραφίσεις. -
Εξαιρετικά ευρυγώνιος φακός ζουμ
RF 14-35mm F4L IS USM
Ο εξαιρετικά ευρυγώνιος φακός RF της Canon συνδυάζει την αναλυτικότητα με την ακρίβεια της σειράς L. Προσφέρει εύρος εστιακών αποστάσεων 14–35mm, ενώ η σταθεροποίηση εικόνας 5,5 στοπ διευκολύνει τη χρήση του χωρίς τρίποδο. -
Φακοί RF
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Ο ιδανικός καθημερινός φακός για τους λάτρεις των mirrorless μηχανών full frame. Ο εύχρηστος φακός RF 24-105mm F4-7.1 IS STM είναι ελαφρύς, μικρός και έτοιμος να αναβαθμίσει τις φωτογραφίες σας. -
Τηλεφακός ζουμ
RF 70-200mm F4L IS USM
Ένας απαραίτητος, μικρός και ελαφρύς τηλεφακός ζουμ της σειράς L, ο RF 70-200mm F4L IS USM είναι ιδανικός για ταξίδια, σπορ/άγρια φύση και πορτραίτα.